|
Update |
|
|
|
|
|
|
|
Leiden&Partners Update mei 2024 |
Lees alles over de Dutch Bio Science Week in Leiden (en ook op het Leiden Bio Science Park), de start van de campagne ‘Rembrandt Trakteert!’ en nieuwe partners voor het Leiden International Centre. Over de deelname aan de beurs IMEX in Frankfurt en ons Leidsche Plein netwerkevenement op maandag 10 juni. Lees snel verder! |
|
|
|
|
|
|
|
Leidsche Plein |
Leiden&Partners organiseert haar partnerevent, Leidsche plein, op maandag 10 juni, 13.00-17.00u. in de Marekerk. Wij zorgen voor een inspirerend programma over Leiden en de regio en tijdens de borrel is er ruimte om elkaar te ontmoeten. Reserveer 10 juni in je agenda en meld je aan! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Finale mediawedstrijd StudentenStad |
Donderdag 16 mei (vanavond dus!) wordt de winnaar gekozen van het Leukste Leidse Plaatje, de jaarlijkse mediawedstrijd van de Plaatselijke Kamer van Verenigingen (PKvV). Leiden&Partners ondersteunt dit evenement met advies en marketingcommunicatie. De mediawedstrijd wordt georganiseerd vanuit het Strategisch Partnerschap StudentenStad, een samenwerking tussen de PKvV, Gemeente Leiden en Leiden&Partners. Zien we je daar? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutch Bio Science Week |
Van 22 – 29 juni 2024 is Leiden het kloppend hart van het Nederlandse Life Sciences & Health ecosysteem. Zowel in de stad als op het Leiden Bio Science Park. Van toegang tot exclusieve locaties tot een psychologielab op wielen: laten we samen de toekomst van gezondheid ontdekken! Deze week brengen we talent, start-ups en scale-ups, onderzoekers, investeerders en het grote publiek samen om betekenisvolle verbindingen te faciliteren. We geven een kijkje achter de schermen en laten zien hoe innovaties impact hebben op onze gezondheid. Een initiatief van Leiden Bio Science Park, Leiden Kennisstad, Leiden Healty Society Center en Leiden&Partners. Binnenkort wordt de website gelanceerd. Stay tuned voor meer informatie! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marketingactivatie met Leids Hoteloverleg |
Zowel voor de leisure als voor de zakelijke markt ontwikkelen we met de marketeers van de hotels binnen het Leidse Hoteloverleg nieuwe concepten. Hoe versterken we de samenwerking? Hoe verhogen we de verblijfcijfers en kunnen we met zijn allen het verhaal over Leiden en haar highlights vertellen aan de verblijfsgasten? Voor de zakelijke markt liggen er kansen op het gebied van pre & post tours, oftewel verblijfsverlenging voor of na een congres. Met de start van een intensievere samenwerking tussen onze teams en de hotels maken we mooie stappen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe collega |
Pepijn Hazenberg is onze nieuwe online marketeer ter vervanging van Faïza Tjin-a-Lim die haar carrière vervolgt bij de Leidse Schouwburg en Stadsgehoorzaal. Online campagnes en activaties worden door Pepijn gecoördineerd. Met twee jaar online ervaring bij onder andere Haagse horeca zijn we blij met zijn komst. Welkom Pepijn! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Museumnacht Leiden |
De 16e editie van Museumnacht in Leiden vindt dit jaar op zaterdag 1juni plaats. Gedurende deze nacht openen verschillende musea en culturele instellingen hun deuren tot in de late uren, waardoor bezoekers de kans krijgen om te dwalen door eeuwenoude galerijen, moderne kunstwerken te bewonderen en deel te nemen aan interactieve tentoonstellingen. De organisatie ligt in handen van Studentenvereniging Quintus en Leiden&Partners is trotse partner en sponsor van de Museumnacht Leiden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cultuurcampagne Leiden |
Dit jaar organiseert Leiden&Partners voor het 7e jaar op rij de Cultuurcampagne Leiden, samen met acht Leidse musea. Samen zetten we Leiden op de kaart als cultuurstad. We lichten musea en tentoonstellingen uit in titels als Margriet, VTwonen, Donald Duck en de Volkskrant, maar ook mooie overnachtingsmogelijkheden, rondvaarten, activiteiten en de historische stad als cultuurbestemming voor een dagje of weekend weg in eigen land. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rembrandt Trakteert |
Heb je in april de Jonge Rembrandt pagina in de Margriet gezien? Met deze uiting licht Leiden&Partners de geboortestad van de schilder uit en de activiteiten die rondom Rembrandt in de stad te bezoeken zijn. Zo vinden in het weekend van 13 en 14 juli de Leidse Rembrandtdagen plaats. Ruim 400 acteurs spelen dan taferelen uit de 17e eeuw na in het Pieterskwartier, hartje binnenstad. Bezoekers kunnen dan ook de presentatie ‘Rembrandts vier zintuigen – Zijn eerste schilderijen’ in Museum De Lakenhal bewonderen. In de maand juli organiseren wij de campagne 'Rembrandt Trakteert'. Rembrandt is 15 juli jarig en wie jarig is trakteert! Heb je als ondernemer een mooie ‘Rembrandt’ actie voor deze campagne en wil je kosteloos mee met jouw actie in onze uitingen? Meld het dan via de onderstaande button. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe partners LIC |
Leiden International Centre heeft twee nieuwe partners! We zijn trots op onze samenwerking met RE/MAX Makelaarsgilde en Tandartspraktijk de Kempenaer. LIC heeft partnerships met meer dan 40 lokale bedrijven die diensten aanbieden aan internationals en hun werkgevers. Meer weten of ook partner worden? |
|
|
|
|
|
|
|
|
VVV informatie nu ook in het Frans! |
Na een groot aantal Franse persbezoeken afgelopen maanden, zoals Le Figaro en TF1 televisie (5,5 miljoen kijkers) zien we meer Franstalige bezoekers in de VVV. Hier spelen we op in door onze informatievoorziening naast Nederlands, Engels en Duits ook Franstalig aan te bieden. Een speciale Franstalige gratis uitgave met de highlights van de stad is vanaf juni verkrijgbaar in de VVV. Wil je ook Franstalige informatie voor gasten ontvangen? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leiden op IMEX Frankfurt |
Miranda Geerlings en Daniël op den Buijsch vertegenwoordigen Leiden en de convention partners op de IMEX in Frankfurt deze week. Dit jaar zet Nederland in groot in op duurzaamheid, gezondheid, technologie en de beweging New Dutch, die ruimte geeft aan mooie, innovatieve ontwikkelingen binnen ons land. Ruim 33 destinaties en organisaties zetten Nederland op de kaart als topbestemming voor zakelijke evenementen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Leiden 6e plek ICCA ranglijst |
Leiden Convention Bureau behaalt de 6e positie voor Leiden op ICCA’s (International Congress and Convention Association) ranglijst van nationale congresbestemmingen voor 2023. Op nummer één staat Amsterdam, gevolgd door Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Maastricht. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|