|
Update |
|
|
|
|
|
|
|
|
Foto: Bjarne Dijkstra |
|
|
|
Leiden&Partners Update april 2024 |
Het is lente in de stad en regio. En dat is te zien aan de energie waarmee projecten en samenwerkingen zijn opgestart. Van dataverzameling tot presentaties en van het binnenhalen van internationale congressen tot internationale media aandacht in grote titels. Ook is de datum voor het aankomende Leidsche Plein bekend: zet maandag 10 juni maar in de agenda! |
|
|
|
|
|
|
|
Leidsche Plein - Save the date! |
Leiden&Partners organiseert jaarlijks haar partnerevent, Leidsche Plein. Dit jaar vindt het Leidsche Plein plaats op maandag 10 juni, van 13.00 tot 17.00 uur in de Marekerk in Leiden. Benieuwd naar wat er allemaal speelt in Leiden en regio? In de Marekerk komen we bijeen met onze partners om samen te spreken over de diverse thema’s waar we ons in Leiden mee bezig houden. Dit wil je niet missen! Binnenkort maken we het volledige programma bekend. Zet 10 juni alvast in de agenda! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Student én stad aan tafel! |
Vorige week vond het Leids Besturendiner plaats in de Stadsgehoorzaal. Bestuurders en directeuren uit de stad dineerden samen met de besturen van de Leidse studentenverenigingen. Aan de hand van presentaties werd met de zaal gesproken over de identiteit van Leiden, de rol en positie van de student en over de kansen die we samen kunnen en moeten benutten. De avond werd afgesloten met de ondertekening van het Strategisch Partnerschap ‘StudentenStad’. Leiden&Partners is trotse hoofdpartner van het Leids Besturendiner én van het Strategisch Partnerschap. Foto: Bjarne Dijkstra |
|
|
|
|
|
|
|
|
Uitwisseling Verduurzaming |
Vorige week was Leiden&Partners onderdeel van een zeer inspirerende dag onder leiding van het NBTC rondom het thema duurzaamheid. Samen met onder andere amsterdam&partners en Eindhoven365 nemen wij deel aan het Climate Capacity Building Program i.s.m. de Travel Foundation. Tijdens deze sessie keken we naar de do’s en don’ts, de eerste stappen die we moeten ondernemen en deelden wij onze kennis. Wordt vervolgd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Netwerkdag Provincie Zuid-Holland |
Tijdens de Netwerkbijeenkomst Recreatie, Toerisme en Sport eind maart in Provinciehuis Zuid-Holland gaven marketingmanager Dorien Broekhof en projectmanager Thies Wolf een workshop Bestemmingsmanagement aan ruim 50 aanwezigen. De groep bestond uit ambtenaren, bestuurders, ondernemers, belangenorganisaties en andere CMO's/DMO’s uit Zuid-Holland. Met thema’s als duurzaamheid, data verzamelen en de kracht van regiosamenwerking is er inspiratie geboden en worden er nieuwe samenwerkingen opgestart. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Leiden Bio Science Park 40 jaar |
Vorige week vierden het Leiden Bio Science Park en BioPartner Leiden hun 40-jarig bestaan, van harte gefeliciteerd! Het park heeft een wereldwijde reputatie opgebouwd als een hub voor Life Science & Health en mag zich tot de absolute Europese top rekenen. Met meer dan 400 bedrijven, het Leiden University Medical Center en vijf faculteiten van de Leiden Universiteit, maakt het LBSP een onmiskenbare impact op de stad en op de wereld. Tegelijk is het een 'campus' waar meer dan 40.000 mensen wonen, werken, studeren en genieten. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leiden op IMEX Frankfurt |
Dit jaar neemt Leiden Convention Bureau deel aan IMEX Frankfurt. Dit evenement is voor ons een uitgelezen kans om onze partners te vertegenwoordigen en het Leidse aanbod onder de aandacht te brengen bij potentiële congresorganisatoren. IMEX Frankfurt, van 14-16 mei, neemt een vooraanstaande positie in als één van de belangrijkste evenementen in de wereldwijde evenementenbranche, waar brancheleiders, innovators en professionals van over de hele wereld op afkomen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Leiden in internationale media |
Begin april was Leiden te zien op Duitse tv-zender WDR. De filmcrew ontdekte Leiden onder begeleiding van Leiden&Partners, Bootjes en Broodjes en Paul J.A. Kessler, directeur Hortus botanicus Leiden. Leiden heeft recentelijk ook i.s.m. het NBTC de Franse tv-ploeg van TF1 mogen ontvangen voor een reportage over o.a. Rembrandt (5,5 miljoen kijkers!) en Le Figaro (oplage 354.000) heeft met haar publicatie “Vergeet Amsterdam! Ga naar Leiden” voor internationale bekendheid gezorgd in Frankrijk. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Meet & Mingle XL |
Begin deze maand organiseerde Leiden International Centre in samenwerking met Gemeente Leiden een extra groot Meet&Mingle evenement voor internationals en Nederlanders om elkaar te ontmoeten. Met 70 deelnemers was het een bruisende avond in Café de Burcht in Leiden! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Regionale samenwerking |
Waar Leiden&Partners voor Katwijk al een backoffice rol vervult, neemt zij nu ook deels de toeristische backoffice voor de gemeente Wassenaar op zich binnen de regiosamenwerking Streek van Verrassingen. Leiden&Partners ondersteunt Wassenaar binnen de Streek van Verrassingen om effectiever in beeld te komen bij regiobewoners en bezoekers. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bereik de Leidse student |
Wist je dat je via de studentenmailing &Cultuur ruim 7.000 studenten van mboRijnland, Hogeschool Leiden en Universiteit Leiden bereikt? Stuur gratis je cultuuraanbod met studentenkorting naar Leiden&Partners. Dan nemen we dat mee in onze mailing. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lancering datadashboard Katwijk |
Leiden&Partners verzorgt de backoffice van VVV Katwijk, waarbij we de marketingactiviteiten voor de gemeente Katwijk op ons nemen. Vernieuwingen worden hierin ook doorgevoerd. Zo wordt eind april het Datadashboard Katwijk, een pilot i.s.m. Provincie Zuid-Holland en gemeente Katwijk gelanceerd. Hiermee wordt informatie over verblijfsbezoekers gemeten, zoals herkomst, lengte bezoek, bezoekmotief, bezettingsgraad etc. De cijfers worden weer afgezet tegen de regionale cijfers. Op deze manier sturen we data gedreven op de bezoekerseconomie van Katwijk met marketing, strategie en beleid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mooie mijlpalen op Instagram! |
Instagram accounts Stad van Ontdekkingen en Streek van Verrassingen hebben respectievelijk 22.000 en 2.000 volgers behaald deze maand, stijgingen van meer dan 10% in de afgelopen drie maanden. Wat een prestaties! Via onze accounts blijven wij door middel van ‘user generated content’ (regio)bewoners betoveren met verrassende beelden van Leiden en de regio. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|