|
Update |
|
|
|
|
|
|
|
Leiden&Partners Update maart 2024 |
Het eerste kwartaal van het jaar zit vol nieuwe ontwikkelingen. Van New Dutch bijeenkomsten, mooie plannen binnen de regiocampagne Streek van Verrassingen tot de voorbereidingen voor de Life Sciences & Health Week in juni. Het Leiden Convention Bureau is druk bezig met Leiden on Tour en lees meer over de Partner Meeting van het Leiden International Centre. |
|
|
|
|
|
Leidsche Plein: save the date |
Leiden&Partners organiseert jaarlijks haar partnerevent: Het Leidsche Plein. Dit jaar op maandag 10 juni 2024 in de Marekerk in Leiden! Benieuwd naar wat er allemaal speelt in de Leiden & regio? In de Marekerk komen we bijeen met onze partners voor een update rondom diverse thema’s. Binnenkort sturen we de uitnodiging en maken we het programma bekend. Zet de datum maandag 10 juni 2024 alvast in de agenda! |
|
|
|
|
|
|
|
|
New Dutch bijeenkomst |
Eind februari ontving Leiden in circulair paviljoen The Field citymarketing-organisaties waaronder Eindhoven, Utrecht en Amsterdam, het NBTC en Rijksdienst voor Ondernemend NL (RvO) om de plannen m.b.t. de beweging ‘New Dutch’ door te spreken: de beweging die Nederland als innovatief land op de kaart zet. Binnenkort wordt er een programma – en marketingcommunicatieplan gepresenteerd rondom ‘New Dutch’. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Werkgroep Congresconvenant |
Afgelopen maandag kwam in de Pieterskerk de Werkgroep van het Congresconvenant weer bijeen. Het Congresconvenant is een strategische samenwerking van verschillende stadspartners om Leiden als congresbestemming te versterken. In de Werkgroep worden de strategische plannen omgezet in concrete acties en zo brengen we samen directe meerwaarde aan meetings en congressen in Leiden. We kijken terug op een geslaagde bijeenkomst! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Regiobewoners als doelgroep |
Met de regiocampagne Streek van Verrassingen inspireren we al zes jaar regiobewoners en bezoekers uit o.a. Duitsland en België om eropuit te gaan in de regio. Leiden&Partners is penvoerder van deze regiosamenwerking van zes gemeenten. Zijn regiobewoners en vakantiegangers in deze regio jouw doelgroep? Adverteer dan tegen gereduceerd tarief in de nieuwe gids met oplage van 60.000. Aanmelden kan tot eind deze maand. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Leiden on Tour |
Leiden on Tour is dé inspiratiedag voor managementondersteuners. Op 18 maart nodigt Leiden Convention Bureau je uit voor Leiden on Tour bij koffiebar Grutsk in de Meelfabriek. Dit evenement is er voor managementondersteuners die betrokken zijn bij vergaderingen, evenementen of congressen. Ben jij dat? Tussen 12:00 en 13:30 uur bieden we een gratis lunch aan, waar je onze zakelijke partners ontmoet en kennismaakt met diverse Leidse locaties, hotels en activiteiten. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Life Sciences & Health Week |
In de week van 22 juni vindt de Life Sciences and Health (LSH) week plaats in Leiden. De week waarin verschillende doelgroepen lokaal, regionaal, nationaal en internationaal kennis kunnen maken met alles rondom gezondheid. Ontdek de ontdekkingen van morgen, bezoek wetenschapsmuseum Rijksmuseum Boerhaave of neem eens een kijkje in een lab op het Leiden Bio Science Park. Meedoen of meer weten? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kennisbijlage NRC |
Zaterdag 15 juni verschijnt er een 12 pagina grote Leidse kennisbijlage bij NRC. De bijlage staat in het teken van Life Sciences & Health en verschijnt net voor de LSH Week. Al een aantal jaar verzorgt en investeert Leiden&Partners in de bijlage samen met een groot aantal kennispartners en instellingen waaronder Leiden Bio Science Park, Universiteit Leiden, Leiden Kennisstad , Naturalis en Gemeente Leiden. Eind augustus verschijnt er een tweede bijlage in het teken van Art&Science. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leukste Leidse Plaatje |
Ook dit jaar organiseert StudentenStad weer een mediawedstrijd in de vorm van een fotowedstrijd: Leukste Leidse Plaatje. Geïnspireerd op het tv-programma 'Het Perfecte Plaatje'. Studenten gaan de strijd met elkaar aan en laten vanuit hun ogen Leiden als StudentenStad zien. Leiden&Partners ondersteunt in de marketingcommunicatie. Op 16 mei worden alle fotoreeksen van de finalisten vertoond in het Academiegebouw en kiest de jury drie winnaars. Wil je als student meedoen? Dan kan nog t/m 31 maart! De mediawedstrijd wordt georganiseerd vanuit het Strategisch Partnerschap StudentenStad, een samenwerking tussen de Plaatselijke Kamer van Verenigingen, Gemeente Leiden en Leiden&Partners. |
|
|
|
|
|
|
Social Media Workshop |
Afgelopen dinsdag gaven collega’s Faïza en Simone de jaarlijkse social media workshop aan bestuursleden van de Leidse studentenverenigingen, in samenwerking met de Plaatselijke Kamer van Verenigingen (PKvV). Met tips & tricks over doelgroepen, socialmediakanalen en bondig schrijven hebben ze een goede basis voor de online marketing van hun vereniging en activiteiten. Deze cursus komt voort uit het Strategisch Partnerschap tussen de Leidse studenten en de stad. |
|
|
|
|
|
|
|
|
LIC Partner Meeting |
Op 11 maart vond de Leiden International Centre Partner Meeting plaats. Tijdens deze bijeenkomst deelde het LIC de laatste updates en kregen deelnemers volop de kans om te netwerken. Met 41 partners die gespecialiseerde diensten leveren aan internationals en hun werkgevers - van belastingadviseurs en taalscholen tot makelaars en bioscopen - biedt het LIC een waardevol netwerk. Ben je geïnteresseerd om partner te worden van LIC? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Recordaantal museumbezoeken |
De acht grootste musea van Leiden ontvingen in 2023 ruim 1,3 miljoen bezoekers, een record! De eerste jaren (vanaf 1997) lag het aantal rond de 600.000. Tussen 2006 (Rembrandtjaar) en 2017 steeg dat naar ongeveer een miljoen. Al meer dan 15 jaar profileren we Leiden (inter-) nationaal als museumstad. Hierin werken we samen met musea en stadspartners binnen bijvoorbeeld onze Cultuurcampagne en Museumnacht Leiden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|