|
Update |
|
|
|
|
|
|
|
Leiden&Partners Update februari 2024 |
Van de nieuwe Hofjeswandeling en een terugblik op de Uitcampagne tot de start van de cultuurcampagne en de Insiders Award voor 'Hoogste engagement ratio' van 2023. Het Leiden Convention Bureau is druk bezig met de voorbereidingen voor Leiden on Tour en we laten je kennismaken met onze nieuwe stagiairs. Lees snel verder! |
|
|
|
|
|
Terugblik Uitcampagne |
In december draaide onze Uit in Leiden campagne. Met deze campagne hebben wij het culturele avondprogramma in Leiden onder de aandacht gebracht. Met een social media campagne en Google Ads hebben wij in totaal ruim 125.000 mensen bereikt, de campagne heeft ruim 340.000 weergaven en 7.000 klikken naar de online Uitagenda. Dit jaar kijken we naar het vervolg van een Uitcampagne. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Insiders Awards: Hoogste engagement ratio van 2023 |
Dinsdag mochten wij op de Insidersdag 2024, een bijeenkomst voor city- en regiomarketeers, de award voor "Hoogste engagement ratio" in ontvangst nemen! Met visitleiden.nl behaalden we in 2023 een verbluffende engagement ratio van 96%! Dat betekent dat maar liefst 96% van onze websitebezoekers een interactie heeft met de website, bijvoorbeeld een klik naar een andere pagina. Het gemiddelde in de toeristische branche ligt op 71%. Daarnaast stonden zowel Leiden als Katwijk (plek 4) in de top 5 binnen deze categorie. Trots! Deze award is een bevestiging van onze inzet om bezoekers te inspireren voor een bezoek aan Leiden en de regio. Zelf inspiratie op doen? Bezoek visitleiden.nl of vvvkatwijk.nl. Weten welke prijzen we nog meer in de wacht hebben gesleept? Neem een kijkje op deze pagina. |
|
|
|
|
|
|
Nieuwe Hofjeswandeling |
De Leidse Hofjes wandelgids is vernieuwd. Leiden telt maar liefst 35 hofjes. Jaarlijks worden er 1.500 Hofjeswandelingen bij de VVV verkocht. Als partner van Leiden&Partners kun je de Leidse wandelingen tegen gereduceerd tarief inkopen voor eigen verkoop of om aan gasten te geven als cadeau. Neem contact op met info@vvvleiden.nl voor meer informatie. Deze vernieuwde wandeling maakt deel uit van een reeks routes met elk een eigen thema: Leidse Loper, Rembrandt Route, Science Route, Pilgrim Route en de Hofjeswandeling. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leiden&Partners partner van het Leids Cabaret Festival |
Het Leids Cabaret Festival (LCF) wordt dit jaar voor het eerst door de Leidse Schouwburg – Stadsgehoorzaal zelf georganiseerd en Leiden&Partners ondersteunt dit geweldige initiatief financieel en met marketinginzet. Dit stadsbrede festival van de lach past perfect in onze culturele stad en spreekt meerdere doelgroepen aan. Zo zijn er dit jaar meer tickets aan studenten verkocht! De auditierondes trokken veel publiek en alle kaarten voor het festival zijn uitverkocht; nu al een succesvolle 2024 editie. Zaterdag is de finale. |
|
|
|
|
|
|
Leiden on Tour |
Leiden on Tour is dé inspiratiedag voor managementondersteuners. Op 18 maart nodigt Leiden Convention Bureau je uit voor Leiden on Tour bij koffiebar Grutsk in de Meelfabriek. Dit evenement is er voor managementondersteuners die betrokken zijn bij vergaderingen, evenementen of congressen. Ben jij dat? Tussen 12:00 en 13:30 uur bieden we een gratis lunch aan, waar je onze zakelijke partners ontmoet en kennismaakt met diverse Leidse locaties, hotels en activiteiten. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SELINA Workshop welkomstreceptie |
In samenwerking met de Gemeente Leiden, heeft het Leiden Convention Bureau een welkomstreceptie georganiseerd voor het SELINA Workshop (Science for Evidence-based and Sustainable Decisions about Natural Capital). Wethouder Yvonne van Delft verwelkomde de gasten. De workshop vindt deze week plaats, van 5 t/m 9 februari in Leiden. De Gemeente Leiden werkt regelmatig samen met LCB om welkomstrecepties te organiseren voor congressen, een dienst die zeer positief wordt ontvangen door congresorganisatoren en hun deelnemers. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IPFA/EBA Symposium landt in Leiden |
De International Plasma and Fractionation Association en de European Blood Alliance organiseren hun tweejaarlijkse gezamenlijke symposium dit jaar op 7 en 8 februari in de Stadsgehoorzaal in Leiden. Dit congres kwam voort uit een site-visit in Leiden door het Leiden Convention Bureau. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cultuurcampagne weer van start |
Deze maand start het zevende jaar van de DPG Media Cultuurcampagne. Deze campagne is een samenwerking met acht musea in de stad. Uitingen in onder andere Libelle, Margriet, Nouveau, familietijdschriften en dagbladen als Volkskrant en Het Parool zorgen voor jaarronde zichtbaarheid. Museumtentoonstellingen worden uitgelicht en aangevuld met tips voor een volledige dag in Leiden of een langer verblijf met een mooi hotelarrangement. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Collectieve inkoop bij NS of Indebuurt |
Komen jouw bezoekers met de trein naar de stad? Of zijn het vooral Leidenaren en/of regiobewoners? Om een financieel voordeel te behalen, kopen wij collectief bij zowel de NS als bij Indebuurt.nl/leiden in. Zo kunnen we diverse campagnes en projecten in de spotlight zetten bij de juiste doelgroep, maar ook ondernemers dit voordeeltarief bieden. Wil je ook de treinreiziger bereiken via www.ns.nl/dagje-uit, NS (e-)magazine of wil je jouw locatie of evenement beter zichtbaar maken bij de stadsbewoners via Indebuurt.nl? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Marketingplan en partnerplan 2024 |
Alles wat Leiden&Partners initieert, organiseert of activeert gebeurt in samenwerking met partners. We hebben de belangrijke taak om onze achterban te inspireren, motiveren en informeren over onze activiteiten. Maar bovenal te betrekken bij onze organisatie. Dat doen wij organisatiebreed met heel veel verschillende partners. Wil je partner worden van Leiden&Partners? Bekijk ons marketingplan en partnerplan. Ben je al partner? Bekijk hier de partnerinformatie. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Versterking! |
Deze week zijn vijf stagiairs gestart bij Leiden&Partners! Hanine ondersteunt het Leiden Convention Bureau met o.a. online en offline communicatie en in de research naar congressen. Hanine is student European Studies aan De Haagse Hogeschool. Bij het Leiden International Centre is Maria gestart met haar stage. Maria komt uit de Verenigde Staten en heeft na haar studie Engels een beurs gewonnen van de Netherland-America Foundation om werkervaring op te doen in Nederland. Ze zal haar ervaring gebruiken om andere internationals te helpen door bij te dragen aan de website, sociale media en evenementen. Lina, Kaylen en René komen team marketingcommunicatie versterken. Lina, student Communicatie aan Hogeschool Leiden, ondersteunt Stad van Ontdekkingen met o.a. de Uit in Leiden nieuwsbrief en socialmediakanalen. Kaylen studeert Commerciële Economie aan de Haagse Hogeschool. Hij gaat aan de slag met regiomarketing voor Streek van Verrassingen. René is student Mediavormgeving aan het mboRijnland in Leiden en gaat ondersteunen bij destinatiemarketing voor Katwijk. Veel plezier en succes! V.l.n.r. René, Kaylen, Lina, Maria, Hanine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|