|
Update |
|
|
|
|
|
|
|
Leiden&Partners Update november 2023 |
Van de uitreiking voor de ‘Place Brand of the Year’ Award tot de Leidse adventskalender. Van de voorbereidingen voor IBTM Barcelona, een interview met astronaut André Kuipers, JINC Bliksemstages tot het voorstellen van twee nieuwe collega’s. Lees snel verder! |
|
|
|
|
|
|
Leiden naar City Nation Place Global 2023 |
Volgende week woensdag 8 en donderdag 9 november reist een delegatie van Leiden&Partners af naar de City Nation Place Global in London. Leiden is een van de finalisten in de categorie ‘Place Brand of the Year’ en maakt kans op deze prestigieuze Award met het jaar ‘Leiden, European City of Science’. Een goed voorbeeld hoe Leiden werkt aan het bouwen en managen van haar reputatie. De uitreiking staat gepland op donderdag 9 november. |
|
|
|
|
|
|
|
|
IBTM Barcelona |
Dit jaar gaat het Leiden Convention Bureau opnieuw naar IBTM World in Barcelona, dat plaatsvindt van 28 tot 30 november. IBTM World wordt beschouwd als een van de grootste zakelijke evenementenbeurzen in Europa. Op deze belangrijke beurs zullen Jimin en Daniël als standhouders deelnemen aan de Holland Stand om Leiden te vertegenwoordigen als een vooraanstaande congresstad. Foto: IBTM 2022 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Interview met astronaut André Kuipers |
Astronaut André Kuipers heeft tijdens The Space Week 2023 het programma 'NL MOONSHOTS '24' gelanceerd. Dit programma maakt deel uit van het XXXV Planetary Congress van de Association of Space Explorers in 2024 en daagt studenten uit heel Nederland actief uit om hun 'moonshot'-ideeën in te dienen. Dit zijn ambitieuze ideeën waarbij studenten samen met een astronaut oplossingen gaan bedenken. André Kuipers bezocht Leiden om over dit programma te spreken, en het Leiden Convention Bureau kreeg de kans om hem te interviewen. Hij deelde informatie over hoe innovatie en ruimtevaartonderzoek actief kunnen bijdragen aan de gezondheid van de samenleving op aarde. Fotocredits: Jaime Corbee |
|
|
|
|
|
|
New Dutch |
Nederland wil internationaal gezien worden als partner in het ontwikkelen van oplossingen voor de grootste uitdagingen van onze tijd. Daarom doet L&P mee aan een beweging, een platform en een campagne die de innovatiedrang van Nederland viert: New Dutch! Kom ook naar het landelijke New Dutch event op 30 november waar we je bijpraten en vertellen hoe we ook onze Leidse partners nodig hebben. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Persbezoek aan de Streek van Verrassingen |
De Streek van Verrassingen heeft de afgelopen maand verschillende media uit België en Duitsland ontvangen. Hoofdredacteur van de Duitse krant NRZ en de Belgische media Papilio, Reisreporter en Pasar kwamen naar Leiden en regio. Gezamenlijk hebben zij een maandelijks bereik van +/- 525.000. Naar aanleiding van deze persreizen komen mooie blogs en artikelen op de on- en offline kanalen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adventskalender Leiden |
De voorbereidingen Winter Wonder Weken Leiden zijn in volle gang zijn! Ook dit jaar maken we een digitale Leidse Adventskalender op leiden.nl/adventskalender. Samen met stadspartners willen leuke acties organiseren voor Leidse bewoners en bezoekers. Dit is ook een mooie kans om jullie organisatie in de schijnwerpers te zetten! Dit actie kan variëren van een speciale aanbieding tot een kortingscode die in een bepaalde periode is te verzilveren. Interesse? schrijf je in via de onderstaande buttion. |
|
|
|
|
|
|
|
|
FAMtrip Leiden |
Leiden Convention Bureau organiseert op 20 november een FAMtrip in Leiden. Alle PCO’s, meeting- en eventplanners zijn van harte welkom om alle mogelijkheden in Leiden, de Stad van Ontdekkingen, te ervaren! Tijdens deze dag nemen wij hen mee op pad langs verschillende event- en meeting locaties in Leiden, zodat zij Leiden kunnen leren kennen voor hun volgende evenement. De dag werd afgesloten met een netwerksessie met onze partners. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leiden Bezoekers Dashboard |
Het Leiden Bezoekers Dashboard is nu beschikbaar. Met behulp van dit dashboard analyseren we bezoekersaantallen en hun herkomst op een volledig anonieme manier, binnen specifieke gebieden en met een uurlijkse precisie. Op basis van deze betrouwbare gegevens nemen we strategische beslissingen. Het datadashboard is tot stand gekomen door een samenwerking tussen de gemeente Leiden, Centrummanagement Leiden, Cultuurfonds Leiden en Leiden&Partners. Het Leiden Bezoekers Dashboard biedt waardevolle inzichten zonder inbreuk te maken op de privacy van bezoekers. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Climate Capacity Building Programme |
De tweede fase van het Climate Capacity Building Programma is afgerond. In samenwerking met deskundigen, waaronder een gedragswetenschapper en klimaatwetenschapper, zijn prioriteiten vastgesteld voor het ontwikkelen van een duurzame bezoekersindustrie in Leiden. In de volgende fase gaan we werken aan een duurzaamheidsstrategie en de uitvoering van concrete actiepunten. Dit uitgebreide duurzaamheidsprogramma is tot stand gekomen door de samenwerking van NBTC, The Travel Foundation, Amsterdam&Partners, Eindhoven365, Marketing Drenthe en Leiden&Partners. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leiden International Centre helpt ChannelEngine snel groeien |
Leiden International Centre staat in de herfsteditie van INTO Business Magazine. ChannelEngine in een jaar tijd is gegroeid van minder dan 100 naar meer dan 200 medewerkers wereldwijd, en LIC speelde daarbij een rol. Lees het interview en ontdek hoe de diensten van het LIC het Leidse bedrijf ChannelEngine hebben geholpen te groeien. |
|
|
|
|
|
|
Welkom (terug), Dorien |
Na een uitstap van 1,5 jaar als Marketing Manager bij Achterhoek Toerisme keert Dorien Broekhof terug naar het westen. Per 1 november is zij gestart als Marketing Manager binnen het team van Leiden&Partners. Bekende projecten en ook nieuwe initiatieven worden door haar opgepakt samen met de collega’s. Welkom terug! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Welkom, Miranda |
Op 1 november is Miranda Geerlings gestart als Manager Leiden Convention Bureau. Miranda heeft o.a. gewerkt bij Amsterdam&Partners, Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen en Destinatie Nederland. Bij deze organisaties stonden marketing, communicatie, verbinden en adviseren centraal altijd samen met partners in de stad of op landelijk niveau. Miranda kijkt er naar uit om wetenschappers en congresorganisatoren te enthousiasmeren voor Leiden als congreslocatie, haar geboortestad. Welkom! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe manager Leiden International Centre |
Jenny Willcock vervult per november de rol van Manager Leiden International Centre. Jenny heeft 3 jaar bij Leiden International Centre gewerkt, meest recentelijk als Coördinator, en heeft in die tijd steeds meer verantwoordelijkheid en inzicht gekregen in het beheer van het Leiden International Centre. Het benoemen van Jenny als Manager is een logische volgende stap. Jenny kijkt ernaar uit om het International Centre verder te ontwikkelen! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe rollen |
Met de komst van Dorien en Miranda in de rol van Marketing Manager en Manager Leiden Convention Bureau en Jenny als Manager van het Leiden International Centre, komt er ruimte voor Corine en Mincke om zich meer organisatiebreed in te zetten. Corine vanuit de functie Head of Business Development en Mincke als Head of Marketing & Strategy. Beide teams vallen onder hun verantwoordelijkheid, evenals een scala aan organisatiebrede opdrachten en kansen als ‘Human Capital’, ‘New Dutch’, Place Making, Data en meer. Samen met directeur Martijn Bulthuis vormen zij de directie van Leiden&Partners. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JINC Bliksemstage |
Deze maand organiseren we in samenwerking met onze partner jINC opnieuw twee bliksemstages bij Leiden&Partners. Tijdens deze stages krijgen leerlingen van de basisschool en het vmbo de kans om verschillende sectoren en beroepen te verkennen en te ontdekken welke bij hun interesses passen. Door het aanbieden van deze bliksemstages hopen we dat de leerlingen de stad Leiden op diverse manieren kunnen leren kennen! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Versterking! |
De afgelopen maand zijn vijf stagiaires gestart bij Leiden&Partners! Salma ondersteunt het Leiden Convention Bureau met o.a. online en offline communicatie en in de research naar congressen. Salma is student Tourism Management aan Hogeschool Inholland in Rotterdam. Bij het Leiden International Centre zijn Sibilla en Rangelle gestart met hun stage. Beiden zijn net afgestudeerd aan de Universiteit Leiden. Sibilla komt uit Italië en heeft een master Midden-Oosten studies. Rangelle is Iers en heeft een master in Rechten. Ze zullen hun eigen ervaring als internationals gebruiken om het LIC-team te ondersteunen met social media, evenementen en meer. Suzanne ondersteunt Stad van Ontdekkingen met o.a. de Leidse Adventskalender en de online communicatie voor Winter Wonder Weken. En Miran ondersteunt VVV Katwijk en Streek van Verrassingen met o.a. socialmediakanalen, websitebeheer en nieuwsbrieven. Suzanne studeert Communicatie aan Hogeschool Leiden. En Miran is student International Marketing & Communication aan mboRijnland in Leidschendam. Veel plezier en succes! V.l.n.r. Sibilla, Miran, Salma, Suzanne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|