|
Update |
|
|
|
|
|
|
|
Leiden&Partners Update mei 2023 |
Lees alles over de nieuwe museumfolder en de start van de campagne ‘Trakteer jezelf op Leiden!’. Over de voorbereidingen voor deelname aan de beurs IMEX in Frankfurt en onze start met het ‘Climate Capacity Building Programme’ waar we samen optrekken met Amsterdam en Eindhoven voor een meer duurzame bezoekerseconomie. Lees snel verder! |
|
|
|
|
|
|
Climate Capacity Building Programme |
Leiden&Partners zet zich in voor een duurzame bezoekerseconomie. Daarom werken wij vanaf 2023 samen in het ‘Climate Capacity Building Programme’, met o.a. het NBTC en The Travel Foundation. Hierin staat de verduurzaming van iedere bestemming individueel centraal. Theoretische kennis en praktijkervaring worden gecombineerd. De nadruk ligt op het vergroten van de organisatorische slagkracht en professionalisering in verduurzaming van de toeristische sector. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nordic Place Branding Conference in Helsinki |
Hei Hei! Leiden&Partners bezocht vorige week ‘the Nordic Place Branding Conference’ in Helsinki. Drie dagen inspiratie, workshops, overleggen en een beetje cultuurhappen in de hoofdstad van Finland. Met indrukwekkende presentaties van Finland, Ijsland, Copenhagen, Madeira, Amsterdam en Salla (a town in the middle of nowhere). We got inspired! |
|
|
|
|
|
|
Studenten Mediawedstrijd |
Ook dit jaar organiseert StudentenStad weer een mediawedstrijd, voorheen de Studenten Filmwedstrijd. Nieuw dit jaar is dat studenten naast een video, ook een TikTok-reeks of een muziekvideo mogen inzenden. Studenten gaan de strijd met elkaar aan en laten vanuit hun ogen Leiden als StudentenStad zien. Op 13 juni 2023 worden alle inzendingen vertoond in de Wibar en kiest de jury drie winnaars. Wil je als student meedoen? Dan kan nog t/m 23 mei! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Campagne Trakteer jezelf op Leiden weer van start |
Trakteer jezelf op Leiden! De voorjaarscampagne is van start. Met vorige week de eerste TikTok-video’s live, volgt volgende week de socialmediacampagne op Facebook, Instagram, YouTube en Pinterest. Ook zetten we een displaycampagne in. Samen met Leidse partners hebben we mooie content gemaakt. Dat blijkt ook uit de eerste cijfers van de TikTok-campagne. Een van de video's is al meer dan 110.000 keer bekeken! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe museumfolder |
Begin juni komt de nieuwe museumfolder uit in een duurzamere stijl. Deze handige meeneemversie wordt als gratis boekje verspreid. Vanuit de brochure wordt actief doorverwezen naar websites van alle 13 musea én visitleiden.nl/musea voor alle actuele tentoonstellingen en activiteiten. Als partner kun je de museumbrochure gratis aan gasten/klanten meegeven ter inspiratie, neem hiervoor contact op via marketing@leidenenpartners.nl. |
|
|
|
|
|
|
Life Sciences & Health Week |
De Life Sciences & Health Week komt terug! Van 22 t/m 29 juni worden er verschillende activiteiten georganiseerd in de stad: doe mee aan een microscopie workshop in Rijksmuseum Boerhaave, of kom te weten hoe gezond je eigenlijk bent bij het Gezondheidsinformatiepunt van mboRijnland. Wil je ook een activiteit organiseren tijdens de LSH week? Laat het ons weten! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Leiden Convention Bureau op IMEX Frankfurt |
Leiden Convention Bureau is aanwezig als standhouder op IMEX 2023 in Frankfurt. IMEX is één van ‘s werelds grootste beurzen voor eventprofessionals, en loopt dit jaar van 23 t/m 25 mei. LCB vertegenwoordigt hier Leiden als geschikte bestemming voor congressen en evenementen. Ga je ook naar IMEX? Kom langs in Hal 8, stand E100! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Leidse Loper nieuwe stijl |
Over twee weken is de volledig vernieuwde Leidse Loper wandelroute verkrijgbaar bij VVV Leiden! Hiermee volgt deze uitgave de lijn van de Rembrandt en Pilgrimwandelingen. Een bewaarboekje om zelf de stad en haar historie mee te beleven, met volop informatie en plattegronden. De Leidse Loper is de ideale route voor een wandeling langs alle hoogtepunten in Leiden, Stad van Ontdekkingen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
L&P 8 jaar langer door voor Katwijk |
Na drie jaar samenwerking, is L&P de aanbesteding gegund om voor een verdere 8 jaar de backoffice van VVV Katwijk te vervullen. Denk aan ontwikkelen visie, online marketing, pers en PR, drukwerk. In Katwijk zijn wij ook in gesprek met stakeholders om Katwijk naast mooie badplaats ook te positioneren als kunstenaarsdorp aan zee. Wist je bijvoorbeeld dat Katwijk rond 1900 de op een na grootste kunstenaarskolonie van Europa was? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Internationalisering in Leiden |
De gemeente Leiden heeft onderzoek gedaan naar de achtergrond van haar inwoners. Hieruit blijkt dat Leiden een internationale stad is; 1 op de 8 Leidenaren heeft een buitenlandse nationaliteit, en maar liefst 18,4% van de studenten is een international. Lees er alles over in de infographic van de gemeente Leiden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|