|
Update |
|
|
|
|
|
|
|
Leiden&Partners Update februari 2023 |
Van de positionering van het onderwijs in Leiden tot het bezoek van de Duits-Franse televisiezender ARTE. Het Leiden International Centre telde een record aantal BSN-aanmeldingen en daarnaast heeft Leiden het afgelopen jaar meer congressen gehuisvest dan ooit. Daarmee was 2022 een topjaar, lees snel verder! |
|
|
|
|
|
|
Onderwijs in Leiden |
Leiden&Partners is het jaar goed begonnen met filmopnames van drie talent-docenten in Leiden. Van interviews met een ‘oude rot in het vak’ en zij- instromer bij het Da Vinci college, tot leerkracht en teamleader bij onderwijskansenschool De Springplank. De filmpjes dragen onder andere bij aan het aantrekken van docenten en leerkrachten in Leiden en regio. Leiden&Partners is bezig met een campagnevoorstel rondom het behouden en aantrekken van onderwijstalent. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Streek van Verrassingen |
In samenwerking met de marketeers van Oegstgeest, Wassenaar & Voorschoten en Katwijk wordt hard gewerkt aan het regiomagazine Proef de Streek 2023. Het wordt mooi! Begin april valt de 2023 editie gratis huis aan huis in de bus bij 180.000 adressen in Leiden en regio. Het magazine vol uitjes, tips en verrassingen is ook gratis af te halen op verschillende punten, waaronder VVV Leiden en Katwijk. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trakteercampagne |
Samen met Centrummanagement Leiden geeft Leiden&Partners ook dit jaar weer invulling aan de Trakteer jezelf op Leiden campagne. Op basis van de resultaten van het afgelopen jaar, worden mooie, nieuwe campagnes gemaakt om de regiobewoners te verleiden te komen proeven, shoppen en beleven in Leiden. Wordt vervolgd! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Franse TV-zender ARTE bezoekt Leiden |
Afgelopen weekend begeleide Leiden&Partners een filmploeg van de Duits-Franse televisiezender ARTE. Hierbij was Thomas Kaplan te gast, privéverzamelaar met de grootste collectie werken van Rembrandt ter wereld! ARTE maakte opnames voor een documentaire over Rembrandt, zij bezochten o.a. de Latijnse School, Young Rembrandt Studio en Museum De Lakenhal. De documentaire genereert veel bereik en toont Leiden als culturele stad van de Jonge Rembrandt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Navigating The City |
Het boek Navigating The City is een hardcover jaaruitgave die op zo’n 5.500 hotelkamers in Den Haag en Delft ligt. In 2023 verschijnt een nieuwe editie met daarin meerdere pagina’s over Leiden. Omdat de afstand tussen de steden klein is, worden bezoekers geïnspireerd om ook een bezoek te brengen aan de Stad van Ontdekkingen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De Telegraaf in Leiden |
In maart ontvangt Leiden&Partners twee journalisten van de Telegraaf in Leiden. Tijdens een citytrip overnachten zij bij Boutique Hotels Huys van Leyden en bezoeken verschillende musea, fotogenieke plekken, mooie restaurants en gaan zij eropuit. In de zaterdagkatern van De Telegraaf, VRIJ, worden drie pagina’s gepubliceerd over deze citytrip. Een echte inspiratie voor lezers om Leiden te bezoeken. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Citydressing banieren |
Er is nog ruimte voor een aantal mupi-aanvragen in kwartaal 2 in juni en in kwartaal 3. Deze outdoor uitingen worden per twee weken afgenomen en zijn bedoeld voor culturele en gemeentelijke uitingen. De aanvragen worden beoordeeld op basis van relevantie. Interesse? Mailen kan naar simone@leidenenpartners.nl o.v.v. 'Citydressing'. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Leidsche Plein |
Een middag vol inspiratie voor makers, ondernemers, studenten, politici, beleidsmakers, iedereen die zich inzet voor Leiden. Dat is het Leidsche Plein, hét partnerevent van Leiden&Partners. Hier lichten we toe wat er allemaal speelt in Leiden en regio. De eerstvolgende gloednieuwe editie vindt plaats op maandag 3 april van 13:00 tot 16:00 in Gebr. De Nobel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Partnerplan 2023 |
Leiden&Partners is druk bezig met de partnergesprekken! Samen kijken we waar het voor partners interessant is om op aan te haken, zichtbaarheid te bieden en aandacht te geven. Voor zowel de zakelijke, internationale als consumentenmarkt. Binnenkort komt het partnerplan 2023 online. Wil je als partner aansluiten of ook een gesprek? Mail dan naar marketing@leidenenpartners.nl. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Naamswijziging |
Het Expat Centre Leiden, een activiteit van Leiden&Partners, gaat voortaan verder als het Leiden International Centre. De nieuwe naam weerspiegelt de identiteit van de kenniswerkers daarom beter. Samen met haar partners heeft het Leiden International Centre tot 1 januari 2025 nieuwe afspraken gemaakt over de dienstverlening en financiering voor deze groep. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe rol Isabel |
Eind januari rondde Isabel haar communicatiestage bij ons af. En per februari gaat zij aan de slag met de studentencommunicatie! Zelf is ze ook lid bij een Leidse studentenvereniging. Isabel houdt zich o.a. bezig met de studentenmailing: de &cultuurkaart nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief met leuke (culturele) evenementen én acties wordt maandelijks naar 7000 Leidse studenten gestuurd. Heb jij een leuke actie/deal voor studenten? Of wil je hierover in gesprek? Neem contact op via studenten@leidenenpartners.nl. |
|
|
|
|
|
|
|
Museumpassen |
Maak jij (verblijfs) arrangementen voor consumenten, groepen (ook zakelijk) of anders en heb je interesse in het verwerken van een voordelig entree aan een van Leidse musea hierin? Bestel dan je museumpassen via marketing@leidenenpartners.nl. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Versterking! |
De afgelopen maand zijn vijf stagiaires gestart bij Leiden&Partners! Ania en Stijn ondersteunen het Leiden Convention Bureau met o.a. evenementen, nieuwsbrieven en socialmediakanalen. Ania studeert European Studies aan de Haagse Hogeschool en Stijn studeert Communicatie aan de Hogeschool Leiden. Bij het Leiden international Centre schrijven Anna en Raúl mee aan nieuwsbrieven en houdt en zij zich bezig met de Meet&Mingles en websitecontent en -beheer. Raúl en Anna studeren ook European Studies aan de Haagse Hogeschool. Sibel ondersteunt de divisies Stad van Ontdekkingen en Streek van Verrassingen met o.a. socialmediakanalen, nieuwsbrieven en project lessenaars in Leiden. Sibel studeert International Marketing aan mboRijnland. Veel plezier en succes! V.l.n.r. Anna, Sibel, Ania, Raúl, Stijn |
|
|
|
|
|
|
Record aantal inschrijvingen |
In 2022 noteerde het Leiden International Centre (LIC) met 665 BSN-meldingen en 800 contactmomenten bij de helpdesk een recordjaar! 2023 belooft net zo’n jaar te worden, nadat er in januari ook meer inschrijvingen dan ooit tevoren zijn binnengekomen. Deze cijfers illustreren de cruciale rol van Leiden International Centre als aanspreekpunt voor internationale nieuwkomers en hun werkgevers in de Leidse regio. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gesprek met burgemeester Lenferink |
“Leiden heeft afgelopen jaar meer congressen gehuisvest dan ooit. En we zijn nu één van de belangrijkste congressteden van Nederland.” Dat stelt burgemeester Henri Lenferink in het ‘Gesprek met de burgemeester’ bij Sleutelstad. De burgemeester wijst erop dat congressen doorgaans op en rond grote congrescentra plaatsvinden. In Leiden is volgens hem ‘de stad eigenlijk het podium. En dat is prachtig als je dat meekrijgt’. Het hele interview is hier terug te luisteren. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Online groei Leiden |
De website visitleiden.nl heeft in 2022 een flinke groei doorgemaakt in het aantal bezoekers en telt inmiddels ruim 615.000 gebruikers. Een toename van 73% (!) ten opzichte van 2021. De social media kanalen laten ook mooie groei zien. Met de recente toevoeging van TikTok en Pinterest, is Leiden, Stad van Ontdekkingen voor de consument te vinden op 6 social media kanalen: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok en Pinterest. Volg jij ons al? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|