‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Indien deze e-mail van LEIDEN&PARTNERS niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.

update november 2021

 

Leiden Marketing wordt Leiden&Partners

Leiden Marketing heet voortaan Leiden&Partners! De afgelopen jaren zijn onze werkzaamheden, aandachtsgebieden én doelgroepen geleidelijk aan ontwikkeld en verbreed met als gevolg dat de term ‘marketing’ de lading niet langer dekt. Lees meer over het hoe en waarom hier.

Toekomst toeristische sector

Vijftien destinatiemarketingorganisaties waaronder Leiden&Partners hebben het kabinet en de Tweede Kamer opgeroepen de toekomst van de toeristische sector te borgen. Om toerisme een volwaardige plek te geven in het economisch beleid van een komend kabinet is er een Nationaal Toerisme transitieplan aangeboden aan de kamercommissie voor Economische Zaken & Klimaat. Lees meer

Nieuwe Uitagenda

De nieuwe Uitagenda op leiden.nl staat al een tijdje actief en steeds meer organisatoren weten de pagina te vinden. Want zij kunnen er nu ook zelf hun eigen evenement in invoeren. Bovendien kunnen gebruikers binnen enkele klikken hun persoonlijke Uitagenda aanbod samenstellen. De nieuwe Uitagenda kwam tot stand met vele partners. Je leest er hier alles over.

Ondernemersborrel

Woensdag 1 december vindt de Ondernemersborrel plaats in de Stadsgehoorzaal vanaf 17.15 uur. Reserveer de datum vast in de agenda. Over twee weken volgt een uitnodiging. Leuk om na lange tijd de partners in de stad weer te ontmoeten!

Nacht van Ontdekkingen is terug!

Het festival Nacht van Ontdekkingen is terug van weggeweest. Met een ‘limited edition’ in de Hooglandse Kerk op zaterdag 13 november. Compleet met foodtrucks, lezingen, optredens en een spetterende slotact. De marketingcommunicatie voor het festival draait op volle toeren met abri’s, banieren, advertorials en outdoor uitingen. Kom je ook? Zie: nachtvanontdekkingen.nl.

© Jan Sluijter

Winter Wonder Weken

Bezoek het Huis van Sinterklaas, de Drijvende IJsbaan of de nostalgische kermis tijdens de Leidse Winter Wonder Weken. Nieuw dit jaar is de wintereditie van de Rembrandtdagen op de Hooglandse Kerkgracht op 11 december en de speurtocht langs de geheimen en verhalen van het Pieterskwartier. Leiden&Partners verzorgt de bezoekerscommunicatie en uitingen via 100%NL, Margriet, Vriendin en de NS.

Instawalk #2

Zaterdag 6 november organiseert Leiden&Partners, i.s.m. LeidenGram, de tweede Instawalk. Ditmaal met het thema Kennis. Maandelijks ontdekt een groepje Instagrammers aan de hand van actuele thema’s Leiden. De Instawalks zijn op de dag zelf te volgen via stories op de Instagramaccounts van LeidenGram, StadvanOntdekkingen en deelnemende Instagramaccounts (#LeidenInstawalk).

Branding van onderwijs

Samen met Leidse onderwijsinstellingen en de gemeente Leiden, maakte Leiden&Partners 4 portretten van docent/talenten die verhalen over hun eigen carrière, de kansen en de rijke leeromgeving van Leiden en regio. Met een toolkit waarin onderwijsinstellingen zelf de materialen kunnen gebruiken voor in hun communicatie zoals bij vacatures bijvoorbeeld. Bekijk hier de trailer!

Ambassadeurs-
bijeenkomst

Woensdag 10 november a.s. vindt de jaarlijkse ambassadeursbijeenkomst van het LCB plaats in Naturalis. Het thema is ‘Internationale wetenschap in Leiden, verleden, heden & toekomst’. Er wordt stilgestaan bij het 25 jarig bestaan van het Lorentz Center en FAIR (Findable, Accessible, Interoperable and Reusable) Data voor wetenschappelijk onderzoek. Ook wordt het officiële 365-daagse programma van Leiden2022 gepresenteerd.

2022 wordt topjaar

Leiden European City of Science 2022 belooft een topjaar te worden gezien het aantal congressen en wetenschappelijke bijeenkomsten die in Leiden gaan plaatsvinden. Op dit moment staan er ruim 50 congressen gepland, en dit aantal blijft toenemen. Met de voorbereidingen voor 2022 nog in volle gang, is het LCB ook al bezig met de jaren daarna en hoe we de legacy van city of science  kunnen behouden en versterken.

100+ influencers

In de Streek van Verrassingen overnachtte meer dan 100 influencers en journalisten in het Pop Up Streekhuis om van hieruit de regio te ontdekken. Ieder met een op maat gemaakt programma. Het genereerde een totaal aan 1,3 miljoen volgers via socmed en een bereik van 3 miljoen consumenten in eigen land, België en Duitsland. Op streekvanverrassingen.nl/tips zijn de blogs te lezen. Het huisje diende niet alleen als verblijfsaccommodatie, maar ook als rondreizende VVV met tips voor bewoners en bezoekers.

ECL presenteert aan SRON

Corine en Joke van ECL gaven onlangs een in-house presentatie aan HR- en internationale medewerkers van SRON Netherlands Institute for Space Research. Hierin vertelden zij over de rol van ECL maar ook het dagelijks leven, procedures en manieren om andere internationals te ontmoeten. Een rol die ECL graag op zich neemt voor internationale bedrijven als SRON, een smeltkroes van topwetenschappers en technologen.

Nieuwe rol Jenny

Sinds 1 november heeft Jenny de rol van ECL Coördinator overgenomen van Joke. Jenny heeft als oud-stagiaire bij het ECL al enige kennis opgedaan. Zij gaat ECL evenementen organiseren en werkt nauw samen met zakenpartners om internationals in de regio te ondersteunen. Als expat zelf heeft ze persoonlijke en professionele ervaring op dit gebied!

Welkom Nikki

Deze week is Nikki begonnen als stagiaire bij het Expat Center Leiden. Ze komt uit de VS en heeft onlangs haar Master of Business Administration afgerond aan Webster University Leiden. Tijdens haar stage zal zij zich voornamelijk bezighouden met sociale media, nieuwsbrieven en expat events. Succes Nikki!

Leiden in de media

LEIDEN&PARTNERS 071 516 09 90 info@leidenenpartners.nl
aanmelden  |  afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: