Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.

Update juli 2021

 

Uitagenda update

Vanaf nu kun je een activiteit zelf invoeren in de Uitagenda via het aanmeldformulier! Samen met partners in de stad wordt hard gewerkt aan optimalisatie van de Uitagenda. Om de Uitagenda zo gevarieerd en volledig mogelijk te maken kun je nu zelf handmatig activiteiten toevoegen. Na ontvangst wordt er gekeken of de activiteit voldoet aan de plaatsings-
voorwaarden en volgt er een redactieronde. Je ziet je evenement gratis terug in de online Uitagenda!

Rembrandtcampagne

De week van 12 – 18 juli staat in het teken van de Jonge Rembrandt en zijn verjaardag op 15 juli. Met banieren, outdoor uitingen, socials en print, zowel landelijk als regionaal wordt aandacht gegeven aan Leidens grootmeester en de associatie van de jonge Rembrandt met Leiden. Naast het laden van deze associatie wordt de Rembrandt trakteert campagne uitgerold om bezoekers en bewoners aan te zetten tot bezoek aan de binnenstad.

Rembrandt trakteert!

Wie jarig is trakteert, dus in de week dat Rembrandt 415 jaar wordt, van 12 – 18 juli, trakteert Leidens beroemdste zoon op leuke acties, kortingen en aanbiedingen in de stad. Van grillspies tot gratis museumentree en van schilderspalet tot ijsjes bij een rondvaart. Zijn verjaardag op 15 juli blijft niet ongemerkt. Alle traktaties zijn te vinden op leiden.nl/rembrandttrakteert. Meedoen? Mail: marketing@leidenmarketing.nl.

Cultuurcampagne gaat aan

Nu de musea weer open zijn, gaat ook de Cultuurcampagne van de pauzestand. Met print en online uitingen in o.a. Margriet, Nouveau en Flair wordt de charme van museumstad Leiden zichtbaar, vaak gecombineerd met een hotelarrangement. De succesvolle campagne wordt voor de 4e keer ingezet i.s.m. de Leidse musea en de hotels van Leiden.

Nieuwe
monumentenborden

Leiden Marketing vervangt i.s.m. de Gemeente Leiden en Erfgoed Leiden eind dit jaar circa 40 monumentenborden in de binnenstad. Locaties en beslissingen over meertaligheid en content worden binnenkort gemaakt. Zo is er straks een uniforme en stadsbrede informatievoorziening te zien bij monumenten en wordt er meteen een doorvertaling gemaakt naar leiden.nl met aanvullende informatie en videomateriaal. Het project wordt gefinancierd door de Gemeente Leiden en ANWB.

Lekker Bezig Leiden

Binnenkort worden de 10 winnaars bekendgemaakt van het ‘goede voorBEELDJE’. Zij mogen een 3D beeldje van zichzelf laten maken. De winnaars, jongeren, zijn genomineerd door anderen voor hun positieve bijdrage tijdens de moeilijke coronaperiode. Na de zomer ontvangen de 10 winnaars hun eigen 3D beeldje uit handen van de wethouders Damen en Dirkse. De actie is onderdeel van de jongerencampagne ‘Lekker Bezig Leiden’

Eduroam WiFi op congreslocaties

De wereldwijd gebruikte WiFi-dienst Eduroam heeft een bijdrage ontvangen uit het Leids Stimuleringsfonds. Met de bijdrage wordt deze snelle en stabiele internetverbinding - wereldwijd al veel gebruikt op onderwijsinstellingen - beschikbaar gemaakt op veel Leidse congreslocaties. Een investering in de digitale infrastructuur die Leiden als aantrekkelijke congresbestemming nog sterker maakt.

Streekhuis weer groot succes

Het Pop-Up Streekhuis dat door de regio reist als pop up VVV en onderkomen voor on – en offline media, telt al 29 media ontvangsten sinds begin mei. Met als resultaat prachtige verhalen en zichtbaarheid van stad en regio. Tot 8 juli staat het streekhuis bij Museum Volkenkunde, waarna het verhuist naar het landgoed van Kasteel Duivenvoorde. Iedere gast ontvangt een persprogramma opmaat. Klik hier voor een overzicht van wie er al zijn geweest. Zie streekvanverrassingen.nl/streekhuis.

Meet & Mingle

Vanavond vindt voorlopig de laatste Meet & Mingle voor de zomer plaats. De afgelopen vier maanden heeft het Expat Centre online evenementen georganiseerd voor internationals, om zo veilig te socializen tijdens het isolement van de pandemie. De Meet and Mingles komen terug in september, hopelijk en waarschijnlijk weer in een fysieke variant.

  

Onderzoek onder internationals

ECL stagiaire Claire Lahaye onderzocht de uitdagingen die internationals ondervinden als zij zich (willen) vestigen in de Leidse regio. Dit onderzoek laat zien dat het ECL expats succesvol ondersteunt tijdens hun verblijf in de Leidse regio. Bij expats die zich hebben laten voorlichten en ondersteunen door het ECL verliep de ‘ orientation en settling in’ fase soepeler dan bij expats die onbekend zijn met het ECL. Meer informatie over de bevindingen vind je hier

Stage alert!

Wil je meer leren op het gebied van persreizen en -bezoeken? Hou jij van organiseren en plannen? Of wil je wegwijs worden in online marketing? Aarzel niet en solliciteer op een van onze meewerkstages voor september 2021!

Leiden in de Media

Leiden Marketing 071 516 09 90 info@leidenmarketing.nl
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: