Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.

Update april 2021

 

Leiden Science Box

Vijftien Vlaamse media ontvangen volgende week een Leiden Science Box, vol wetenschappelijke (voor)proefjes als aankondiging op Leiden2022, European City of Science. In deze lockdown, die in België geldt tot 19 april, ontvangen zij thuis Leidse breinbrekers die in lijn liggen met het thema ‘Who Knows’. Met deze ludieke actie houden we de band met Vlaamse media warm in de aanloop naar het nieuwe themajaar en zetten we in op interviews, podcasts en persreizen.

Bezoekerseconomie

Leiden ontvangt verschillende bezoekers: eigen inwoners, dagjesmensen, vakantiegangers, congresbezoekers en inwoners uit de regio. Gemeente Leiden is in gesprek met de stad om op basis daarvan beleid op te stellen. Hoe kan de bezoekerseconomie een positieve bijdrage leveren aan het algemene welzijn van de Leidenaar? T/m 23 april kan iedereen een mening geven op doemee.leiden.nl. Op 21 april organiseert Gemeente Leiden een digitaal stadsgesprek. Aanmelden kan hier

LCB klaar voor 2022

Afgelopen maanden is het LCB hard bezig geweest om congressen te werven voor 2022, en met veel succes. De flyer die is uitgestuurd naar alle wetenschappelijke verenigingen in Nederland en onze verdere inspanningen hebben al tientallen leads opgeleverd waarvan er nu al een groot aantal aantal definitief is. Zo ook het congres ISOO2022 in juni 2022! In onze congresagenda vind je de laatste updates.

Versterking

Vorige week is Dennis Mulder begonnen als stagiair bij het Leiden Convention Bureau. Dennis studeert Commerciële Economie aan de Haagse Hogeschool. Verder is hij ook bekend met Leiden: drie jaar geleden heeft hij voor Kreativ Events meegewerkt aan de invulling van de Kerstmarkt Leiden. T/m juli ondersteunt Dennis bij diverse activiteiten zoals social media uitingen, nieuwsbrieven en de LCB website. Welkom!

Cursus social media studentenverenigingen

Onze online marketeer Faïza gaf deze week een social media cursus aan bestuursleden van de Leidse studentenverenigingen. Twintig studentenverenigingen woonden de cursus bij en waren erg enthousiast! De workshop komt voort uit het Strategisch Partnerschap tussen Gemeente Leiden, PKvV, MASCQ-verenigingen en Leiden Marketing.

Streek van Verrassingen nieuws

Half maart is de eerste Streek van Verrassingen nieuwsbrief verschenen. Boordevol nieuwtjes over evenementen, natuur, activiteiten, musea, theater en muziek in de eigen regio. Zo ben je van alles op de hoogte om eropuit te gaan in Katwijk, Wassenaar, Voorschoten, Oegstgeest, Leiderdorp en Leiden. De nieuwsbrief verschijnt elke twee maanden. Meld je hier aan!
 

Magazine 'Proef de Streek!'

De nieuwe editie van het regiomagazine ‘Proef de Streek!’ met een huis aan huis oplage van 200.000 stuks, is weer in de maak. Met tips voor vertier in eigen regio wordt de regiobewoner verrast door de vele parels in eigen omgeving. Met de lancering van het magazine in april/mei volgt ook een nieuwe website: streekvanverrassingen.nl. Zes buurgemeentes werken samen aan een regiocampagne richting eigen bewoners, de nationale en dichtbij markten als België en Duitsland.

Pop-Up Streekhuis

Het Pop-Up Streekhuis is ook dit jaar weer te vinden in de regio op maar liefst acht locaties! Het populaire Pop-Up Streekhuis reist van kasteeltuin tot Hortus botanicus en is de plek waar media komt overnachten om de regio zelf te ontdekken, op zoek naar verrassingen. Benieuwd waar het Streekhuis nog meer komt te staan of samenwerken? Volg @streekvanverrassingen of mail info@streekvanverrassingen.nl.

ECL partner meeting

Op donderdag 25 maart vond de ECL partner meeting plaats, waarbij 26 partners een presentatie bijwoonden over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar en wat ons de komende tijd te wachten staat. We kijken terug op een succesvolle online editie en hopen deze in september weer live te organiseren. Dank aan alle deelnemers!  

ECL Welcome Package

Nieuwkomers die zich via het ECL inschrijven bij de gemeente ontvangen een welkomstpakket gevuld met alle benodigdheden om ze op weg te helpen in de Leidse regio. Pepermuntjes voor een frisse start en het Expat Essentials boekje zijn maar een paar voorbeelden van alle handige items. Bekijk het welkomstpakket hier!  

Leiden in de Media

Leiden Marketing 071 516 09 90 info@leidenmarketing.nl
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: