Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.

Leiden winnaar Nationale Citymarketing Trofee 2019

 


Trots en eervol!

Met grote trots delen we met jou dat Leiden de winnaar is van de Nationale Citymarketing Trofee 2019, in de categorie 100.000 + gemeenten. De Nationale Citymarketing Trofee wordt jaarlijks uitgereikt aan “de beste citymarketing gemeente van Nederland” van het afgelopen jaar.

Het winnen van deze prestigieuze vakprijs is een beloning voor een stad die de afgelopen 10 jaar intensief heeft samengewerkt in de opmaat naar kwalitatieve groei. Wij zien deze prijs dan ook vooral als een erkenning voor de brede inzet van al onze stadspartners, waar jij er een van bent! We zijn buitengewoon trots op onze relatie en dankbaar voor de samenwerking.
 
Leids Continuüm
Met het ‘Leids Continuüm’ zijn we er in geslaagd het brede belang van citymarketing voor de stad en onze partners te duiden. Vanuit een merkgedachte; één stad, één verhaal. Of zoals Ton Rombouts, voorzitter van de jury het verwoordde:  “De winnaar van de Nationale Citymarketing Trofee is er in geslaagd het merk en de merkstrategie door te vertalen naar een aansprekend merkverhaal en combineert daarbij in haar strategie op een aansprekende manier heden, toekomst en verleden.”

Leiden als stad van cultuur en kennis, waar het verleden de bakermat is van het heden en voor de toekomst. Bekijk hier ‘het Leids Continuüm’ en ontdek zelf waarom Leiden geen toeval is.

Heel veel dank voor de samenwerking, de steun en het vertrouwen. Samen maken we de stad. Nog vele jaren!
 
Namens al  mijn collega’s,
Martijn Bulthuis


Uit het juryrapport
Bij de vaststelling van deze nominaties heeft de jury onder andere gekeken naar de doelen, doelgroepen en effecten van citymarketing, de inbedding van citymarketing in het gemeentelijk beleid en de samenwerking met stakeholders. Ook de progressie ten opzichte van het vorige jaar en het behalen van de doelstellingen zijn nadrukkelijk meegewogen.


Het Leids Continuüm is aansprekende storytelling en geeft volgens de jury “Leiden, stad van ontdekkingen” meer inhoud, scherpte en samenhang.

De jury is onder de indruk van de visuele vormgeving van het Leids Continuüm. Het blijkt dat deze vormgeving echt heeft geholpen om belangrijke stakeholders de brandstory te laten omarmen. Hierdoor is in 2018 de brandstory manifest geworden. “Leiden viert De Stijl”, het Pilgrimsjaar, Rembrandt’s Gouden Eeuw jaar, T-rex Trix en Leiden 2022 European City of Science zijn voorbeelden waarmee het merk “Leiden, stad van ontdekkingen” wordt geladen conform het Leids Continuüm. De jury stelt vast dat Leiden er in geslaagd is de citymarketingstrategie te vertalen in effectieve storytelling. Leiden is er in geslaagd om de volgende stap in haar citymarketing te zetten.

De jury onder voorzitterschap van Ton Rombouts bestond uit 7 leden met verschillende achtergronden, waaronder wetenschap, (city-)marketing, bedrijfsleven en openbaar bestuur.

  • Voorzitter Ton Rombouts, lid Eerste Kamer en oud-burgemeester van ’s-Hertogenbosch
  • Erik Braun, docent en senior onderzoeker stedelijke economie, Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Robert Govers, voorzitter International Place Branding Association
  • Martin Boisen, adviseur For the Love of Place
  • Machteld Beekhuis, adviseur gebiedsmarketing en -communicatie bij Urban Solutions
  • Thom Ummels, zelfstandig adviseur citymarketing
  • Isabel Mosk, destination marketing strategist Sherpa’s Stories
Leiden Marketing 071 516 09 90 info@leidenmarketing.nl
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres:
marketing@leidenmarketing.nl