Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update mei 2018

Algemene Verordening Gegevensbescherming

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) die 25 mei van toepassing wordt, stelt strengere eisen aan de wijze waarop organisaties omgaan met de persoonsgegevens van derden. Hierdoor heb je meer controle over hoe en waarvoor je gegevens gebruikt worden. Ook wij hebben ons privacybeleid kritisch bekeken. Momenteel ontvang je van Leiden Marketing direct marketingcommunicatie. We blijven je graag ook in de toekomst inspireren met onze nieuwsbrieven.

Leidsche Plein

De eerste editie het Leidsche Plein was een succes! Naast de update in de Newsroom, stond het programma in het teken van diverse presentaties en partnerpitches. Van Nacht van Ontdekkingen tot het Cultuurkwartier. Via de interactieve tool ‘Buzzmaster’ ontstond een mooie interactie met de aanwezigen. De ochtend werd afgesloten met de opening van de Young Rembrandt Studio aan de Langebrug 89. Een uitgebreide, digitale terugblik wordt 14 juni aan iedereen toegestuurd.

Instameet Keukenhof/Leiden

Afgelopen april organiseerde Instagrammer Monique Anrochte een Instameet in de Keukenhof. Voorafgaand bracht zij met Instagrammers Marga van der Steen, Ellen Keizer en Sandra Engels een persbezoek aan Leiden, i.c.m. een account-overname van @stadvanontdekkingen. Ook interesse in een Instagram-samenwerking? Neem contact op met info@leidenmarketing.nl.

Leiden in top 3! 

Leiden neemt een 3e plaats in binnen de ranglijst steden met het beste toeristische imago en onderscheidt zich sterk op haar museumaanbod en cultuurhistorie. Dat zijn de resultaten van het Toeristisch Imago Onderzoek onder 17 middelgrote steden. Leiden plaatst zich daarmee samen met Den Bosch en Nijmegen in de top 3.
 lees verder

Leiden verovert plek in top 5 nationale congresbestemmingen

Leiden verovert voor het eerst een plek in de top 5 op de lijst van nationale congresbestemmingen die door ICCA (International Congress and Convention Association) over 2017 gepubliceerd is. De stad laat hiermee steden als Eindhoven, Groningen en Maastricht achter zich. Nummer een blijft Amsterdam.
 lees verder

Meeting Magazine meets Leiden 

In de mei editie van het vakblad Meeting Magazine worden lezers in een 5 pagina tellend artikel geïnformeerd over de nieuwste ontwikkelingen in Leiden en omgeving. Om de journalist te inspireren nam Leiden Convention Bureau Meeting Magazine mee op stap door de stad. Met als resultaat prachtige exposure over zakelijke vergaderlocaties! Van Hortus botanicus tot Pieterskerk, lees snel door!
  lees verder

Leiden in de spotlight

De komende maand staat Leiden internationaal 'in the spotlight' door een groot aantal internationale mediabezoeken. Van Japanse media waaronder Esquire, tot het Spaanse GENTE, de Vlaamse The Mood factory en Bubble Trouble staan op het programma. Maar ook de Nederlandse media is vertegenwoordigd met bijvoorbeeld Kidseropruit en The Fit Explorer. We kijken uit naar de exposure die volgt! 

Lekker naar buiten

De afgelopen editie van LOS stond in het teken van ‘Lekker naar buiten’! De special boordevol Leidse buitenactiviteiten was een samenwerking tussen Cultuurfonds Leiden, CentrumManagement Leiden en Leiden Marketing met als doel zomerse buitenactivteiten bij een grote groep regiobewoners onder de aandacht te brengen. Niet gelezen?
Lees ‘m dan hier!

Mayflower 400 delegatie

In 2020 is het precies 400 jaar geleden dat de Mayflower vanuit Engeland naar de VS vertrok met aan boord de pilgrims, de founding fathers van de Verenigde Staten. Ter voorbereiding van het internationale Mayflower-jaar ontving Leiden Marketing op 10 mei jl. een delegatie uit Engeland. De komende periode worden de internationale samenwerkingsverbanden versterkt. Zodra er concrete plannen zijn, lees je die in de LM Update.

Succes met Sanoma

De nationale cultuurcampagne i.s.m. uitgever Sanoma, de Leidse musea en hotels wordt o.b.v. het 2017 succes ook in 2018 voortgezet. Totaal bereikte de campagne ruim 3,3 miljoen lezers, werden de artikelen in o.a. Margriet, Libelle, Kek Mama en Nouveau met een dikke 7 beoordeeld en besloot 13% de stad daadwerkelijk te bezoeken na het lezen van een artikel. Zowel hotels als musea zijn ook in 2018 weer van de partij!

Young Rembrandt Studio geopend

Tijdens het Leidsche Plein is de Young Rembrandt Studio op ludieke wijze geopend. Hier in het voormalig atelier van van Swanenburgh wordt de bezoeker meegenomen in een geweldige 7 minuten durende ‘videoprojectie’. In het 17e-eeuwse huis aan de Langebrug 89 leerde Rembrandt schilderen, tekenen en etsen van zijn leermeester Jacob van Swanenburgh.
 lees verder

Nacht van Ontdekkingen

Na het 5-jarig jubileum vorig jaar van de Nacht van Kunst & Kennis, heet diezelfde nacht dit jaar ‘Nacht van Ontdekkingen’. De Nacht van Ontdekkingen, voor het eerst georganiseerd door het Leidse communicatiebureau Maters & Hermsen, vindt plaats op zaterdag 15 september.
 lees verder

Leiden in de media 

 lees verder

De volgende LM Update verschijnt begin juli 2018.
Leiden Marketing 071 516 09 90 info@leidenmarketing.nl
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres:
marketing@leidenmarketing.nl