Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update 

Winters Leiden in Libelle & Max Magazine

Deze week is ‘Winters Leiden’ prominent aanwezig in de media! Dinsdag en donderdag verschijnt bij de weekbladen Max Magazine & Libelle in een totaaloplage van 200.000, het ‘Winters Leiden’ A5 boekje. De 16 pagina tellende bijlage, staat boordevol informatie over Leiden, Stad van Ontdekkingen. Uiteraard met een accent op de december activiteiten van de Winter Wonder Weken: de schaatsbaan, de kerstmarkt en de wensboom ‘Joris’ Kerstboom’. In het boekje zit ook een voordelig hotelarrangement inclusief rondvaart, glühwein en museumpas. Klik hier voor de bijlage.

Goede bereikscijfers Leidse cultuurcampagne

De Leidse cultuurcampagne – die van half september t/m half oktober – ingezet werd, heeft een mooi bereik gerealiseerd. De cultuurcampagne i.s.m. 6 Leidse musea was via een TV spot te zien op de zenders van Branddeli (National Geographic, Discovery Channel, Eurosport, 24Kitchen, TLC, Fox en Spike) en STER (NPO1, 2 en 3) en genereerde in zijn totaliteit een bereik van ruim 4 miljoen kijkers. Naast de TV exposure is ingezet op zgn. smarticles via Nu.nl waarmee ruim 22,8 miljoen impressies werd gegenereerd. Een succesvolle campagne waarbij Leiden – al meeliftend op de T. rex hype- enorm zichtbaar is geweest! 

'Leidsche Plein' verplaatst

Onze partnerbijeenkomst Leidsche Plein XXL wordt verplaatst van 8 december 2016 naar 26 januari 2017! In 2017 vieren we 100 jaar De Stijl en dit themajaar wordt op 26 januari feestelijk afgetrapt. Een unieke gelegenheid om dit aan onze bijeenkomst te verbinden. Tijdens deze editie van het Leidsche Plein wordt inhoud en context gegeven aan het Stijl jaar en aansluitend heffen wij gezamenlijk het glas op dit belangrijke Leidse themajaar. Reserveer alvast de nieuwe datum in de agenda: 26 januari 2017, 14.00- 17.00 uur. Wij zien iedereen graag dan!

Ontbijtsessie culturele ondernemers De Stijl

Leiden Marketing, Museum De Lakenhal en Cultuurfonds Leiden zijn partners van het nationale themajaar en aanjagers van de viering 100 jaar De Stijl in Leiden. Komend jaar worden in de stad allerlei tentoonstellingen, voorstellingen en activiteiten georganiseerd waarin De Stijl centraal staat. Op donderdag 15 december a.s. organiseren Cultuurfonds Leiden en Leiden Marketing een bijeenkomst voor culturele organisaties en initiatiefnemers uit de stad die invulling gaan geven aan het themajaar, of plannen daartoe hebben. Deze wordt georganiseerd in Ins Blau, Haagweg 6 te Leiden van 09.30 tot 11.00 uur (inloop vanaf 09.00 uur). Aanmelden als culturele organisatie kan via info@destijlleiden.nl tot en met 12 december.

Interessante tweede editie Leids College

24 november vond de tweede editie van het Leids College plaats. Thema dit keer was: hoe vertaal ik marketingdoelstellingen naar een effectieve social media aanpak? De sessie – georganiseerd voor onze stadspartners - was vooraf goed voorbereid. Deelnemers konden aangeven waar zij ondersteuning zochten m.b.t. de inzet van social media. Gastspreker Steven de Jong van Olifant media wist een interessant en interactief college weg te zetten met veel ruimte voor vragen en discussie. Wij hopen onze partners op weg geholpen te hebben met het optimaliseren van hun social media strategie!

Ho Ho Ho! Kom shoppen en schaatsen op de kerstmarkt en ijsbaan in Leiden!

Vanaf vandaag rijdt er de gehele maand december een speciale ‘Winter Wonder Weken’ Arriva bus in Leiden en omstreken. De compleet in Winter Wonder Weken stijl bestickerde bus is onderdeel van de regionale marketingcampagne om de Leidse winteractiviteiten waaronder de ijsbaan en kerstmarkt onder de aandacht te brengen. De Winter Wonder Weken bus rijdt in een straal van 25 km rondom Leiden en wordt op diverse lijnen ingezet. Vanochtend werd de eerste passagiers een warm welkom geheten en voorzien van een programmaboekje door de cityhostesses van Leiden, Stad van Ontdekkingen.

Veel aandacht voor Leiden op IBTM World

Het Leiden Convention Bureau (LCB) nam afgelopen week deel aan de internationale beurs IBTM World in Barcelona. De beurs is een toonaangevende vakbeurs voor congressen, meetings en incentives en richt zich op internationale bedrijven, agentschappen en verenigingen. De gesprekken met potentiële klanten en Europese inkopers bij de beursstand hebben veel nieuwe contacten & leads opgeleverd. De interesse voor Leiden als destinatie was groot bij veel wetenschappelijke verenigingen. Tijdens de beurs nam het LCB ook deel aan diverse events, workshops en seminars die inzicht geven in de nieuwste trends, inzichten en strategieën.

Leiden in trek bij pers uit België en Italië

Afgelopen twee maanden werd Leiden bezocht door een Italiaanse blogster en een groep Belgische media. Leiden Marketing stelde het programma samen en voorzag de blogster van een ‘hip’ bezoek inclusief fietsen, picknick, rondvaart. Daarnaast werd zowel de Hortus botanicus als De Waag bezocht. Voor de Vlaamse media werd samen met een groot aantal partners een tweedaags programma samengesteld inclusief onder meer een bezoek aan T. rex Trix en CORPUS ‘Reis door de mens’, een diner in De Klok en een gezellige rondvaart. Chris Verplancke en Brouwer Tours zorgden voor het vervoer.  Speciaal voor de groep maakte een gids van het Gilde een rondleiding met accenten op de Vlaamse historie in Leiden. Wij kijken uit naar de publicaties!

Leiden in de Media

Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: marketing@leidenmarketing.nl