Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update 

Eerste inschrijving Expat Centre Leiden een feit

De eerste inschrijving van een buitenlandse expat via het Expat Centre Leiden (ECL) is een feit. De inschrijving van de Franse werknemer, Mw. Tromeur die vanaf begin november haar werkzaamheden voor het LUMC gestart is op de afdeling interne geneeskunde, is een eerste mijlpaal voor het Expat Centre Leiden. Vanaf deze week is het mogelijk om direct bij het ECL de gemeentelijke inschrijving te verzorgen. Daarbij wordt het ECL ondersteund door ACCESS. Lees door op: www.expatcentreleiden.nl

Nieuwe collega Dorien

Op 1 november is Dorien Broekhof-Mulder als Content Marketeer begonnen bij Leiden Marketing. Met drie jaar werkervaring bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen en acht jaar exportpromotie voor de Nederlandse superjachtbranche bij HISWA Holland Yachting Group neemt ze haar kennis op het gebied van marketingcommunicatie, branding en events mee naar Leiden. Binnen het team van Leiden Marketing gaat Dorien zich bezighouden met diverse campagnes, ondersteunen op de themajaren en bestaande marcom kanalen professionaliseren. 

Haarlemmermeer & Zweedse delegatie op bezoek

Het team citymarketing van de gemeente Haarlemmermeer kwam eind oktober op werkbezoek bij Leiden Marketing. Na een ontvangst in de VVV en een introductie van Corine van der Ceelen over het Expat Centre Leiden, werd er relevante informatie en kennis gedeeld tussen de marketingteams van Haarlemmermeer en Leiden Marketing. Na het serieuze deel, ging Haarlemmermeer in Leiden op stap. De dag erna stond in het teken van een bezoek uit Zweden! De Zweedse delegatie van de Universiteit uit Uppsala was met name geïnteresseerd in onze marketingaanpak en ervaringen m.b.t studentencommunicatie.

Update &cultuurkaart

De eerder dit jaar geïntroduceerde &cultuurkaart is ‘booming’! Op dit moment telt het bestand al ruim 2.500 kaarthouders. Deze gratis kaart voor studenten die lid zijn van één van de 23 studentenverenigingen biedt kortingen op het volledige culturele aanbod van de stad. Van museum tot theater en van festival tot bioscoop. Interesse om ook cultureel aanbod inclusief korting  aan deze interessante doelgroep via Leiden Marketing te communiceren? Stuur dan een mail naar dorien@leidenmarketing.nl. Bekijk hier de &cultuurkaart promotiefilm voor studenten of ga naar de website voor alle actuele kortingen.

Wederom twee internationale congressen naar Leiden

De congresambassadeurs van Leiden Convention Bureau blijven actief in het verwerven van internationale congressen voor Leiden. De afgelopen maand zijn er weer twee congressen definitief geworden. Van 19 t/m 20 mei 2017 zal de ESVS Spring meeting plaatsvinden met circa 60 deelnemers. De internationale workshop van de European Society of Clinical Pharmacy, met ongeveer 100 deelnemers, vindt ook in 2017 plaats.

Leiden Convention Bureau op Twitter!

Sinds eind september is het twitteraccount @LeidenCVB (https://twitter.com/LeidenCVB) actief! Er is gekozen voor een apart account om de internationale meeting markt te bewerken. Aangezien het raadzaam is om per twitteraccount in één taal te communiceren, blijven de Nederlandse tweets op het gebied van congressen en evenementen vanuit Leiden Marketing verstuurd worden. Voor het Leiden Convention Bureau account is de voertaal Engels.

Alles over De Stijl op Leiden.nl/destijl

In 2017 vieren we dat deze wereldberoemde avant-garde kunstbeweging precies honderd jaar geleden werd opgericht in Leiden. De voorbereidingen zijn in volle gang, daarover meer op ons volgende Leidsche Plein! Wie al meer wil weten over het programma, informatie wil inwinnen of vragen heeft, gaat naar de onlangs gelanceerde landingpage www.leiden.nl/destijl. Of stuur een email naar: info@destijlinleiden.nl.

Campagne Winter Wonder Weken van start

Langzaam komt Leiden weer in de Winter Wonder Weken sfeer! Binnenkort start de campagne om deze gezellige weken met de intocht van de Sint, het Huis van Sinterklaas, de drijvende ijsbaan en kerstmarkt weer onder de aandacht te brengen. Nieuw dit jaar is Joris’ Kerstboom, waar Leidenaren hun wens in kunnen komen ophangen. Naast een abricampagne, zichtbaarheid op Facebook en diverse on- en offline advertenties, gaat er dit jaar een heuse Arriva kerstbus rijden. De streekbus wordt geheel bestickerd met winterse taferelen en voorziet reizigers onderweg meteen van informatie via de programmaboekjes en Led schermen in de bus. Kijk voor het programma op www.leiden.nl/winterwonderweken

Leiden uitgave Libelle & Max Magazine op komst 

Samen met de hotels van Leiden geeft Leiden Marketing een A5 boekje uit, dat wordt bijgesloten bij een deel van de oplage van Libelle (120.000) en Max Magazine (80.000). De bijlage verschijnt bij de Libelle op 8 en bij Max Magazine op 6 december. Mooie verhalen over Leiden en haar talrijke musea, de activiteiten binnen de winter wonder weken (ijsbaan, kerstmarkt) en natuurlijk de verleiding met een hotelarrangement incl. rondvaart en museumpas staan centraal. Wordt vervolgd!

RembrandtLAB op Dutch Design week

Tijdens de Dutch Design week van 22 – 30 oktober in Eindhoven, was ook het RembrandtLAB te zien! Het RembrandtLAB vertelt op een unieke manier het verhaal van Rembrandt. Het onderzoek van Guus Kusters en Maarten Kolk naar textiel na de erfenis van Rembrandt van Rijn werd tijdens de Dutch Design week voor het eerst getoond. De tentoonstelling opende voor het eerst in maart 2016 in Het Rembrandt Lokaal in Leiden, reisde vervolgens door naar het Rembrandthuis in Amsterdam in juni en eindigde in Kazerne Eindhoven. Het RembrandtLAB is een samenwerking tussen Het Rembrandthuis in Amsterdam, Museum De Lakenhal, Cultuurfonds Leiden en Leiden Marketing.

Leiden maakt zich klaar voor IBTM World

Leiden Convention Bureau neemt van 29 november t/m 1 december deel aan IBTM World, samen met partners ECC Leiden en Leidse Schouwburg-Stadsgehoorzaal. IBTM World is één van de belangrijkste meetingbeurzen en richt zich op internationale bedrijven, agentschappen en verenigingen. Er zijn potentiële klanten van over de hele wereld maar het merendeel is Europese inkoper.

Leiden in de Media

Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: marketing@leidenmarketing.nl