Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update juni 2016

Leidsche Plein

De tweede partnerbijeenkomst van Leiden Marketing dit jaar werd gehouden in de Meelfabriek. Een geweldige locatie waar speciaal voor deze gelegenheid een hele etage sfeervol was ingericht. Een energieke bijeenkomst van en voor de stadspartners die in grote getalen aanwezig waren. Met keynotes over de Duitse markt, de Chinese markt en 5 partnerpitches, werd de basis gelegd voor boeiende discussies die na de pauze aan 8 thematafels plaatsvonden. 
Zie hier de terugblik

Grrrrrote cultuurcampagne op komst

Wie deze week een T.rex door de stad ziet lopen, moet niet schrikken! Leiden Marketing maakt opnames voor een commercial in de binnenstad van Leiden in samenwerking met zes musea: Rijksmuseum van Oudheden, Hortus botanicus, Japanmuseum SieboldHuis, Museum Volkenkunde, Naturalis en CORPUS ‘reis door de mens’. Dit jaar staat de cultuurcampagne in het teken van het themajaar T.rex. Trix, als nieuwe inwoonster van deze stad vanaf eind augustus, ontdekt Leiden en is heel nieuwsgierig naar al het moois Leiden te bieden heeft. Tijdens haar ontdekkingstocht bezoekt ze natuurlijk alle musea. De campagne – die zal bestaan uit TV en online exposure – wordt in september/oktober uitgerold. Stay tuned!

Studentenkaart &cultuur gelanceerd

Op het Leidsche Plein van 30 juni is de Cultuurkaart voor Leidse studenten gelanceerd. Om meer studenten meer bij de stad te betrekken, ontwikkelden de gezamenlijke studentenverenigingen die zijn verenigd in de Plaatselijke Kamer van Verenigingen Leiden (PKvV), de Gemeente Leiden en Leiden Marketing een kortingskaart voor leden van studentenverenigingen. De &cultuur-kaart gaat studenten voordeel bieden bij tal van culturele instellingen in de stad, maar ook bij festivals en evenementen kan de kaart gebruikt gaan worden. Studenten kunnen zich inschrijven voor de kaart via www.encultuur.nl. Culturele instellingen die interesse hebben in participatie kunnen contact met ons opnemen via info@leidenmarketing.nl. 

NBTC

Op 20, 21 en 22 juni organiseerde NBTC Holland Marketing twee bijeenkomsten in Leiden. NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk Holland zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen. Op 20 juni vond de jaarlijkse NBTC Holland Marketing partnerbijeenkomst plaats in de Stadsgehoorzaal. Aansluitend organiseerde het NBTC hun jaarlijkse interne bijeenkomst voor binnenlandse en buitenlandse kantoren, waarbij natuurlijk een bezoek aan de binnenstad van Leiden niet ontbrak!
Lees verder 

Studentenfilmwedstrijd

Op woensdagavond 29 juni werden Sjors Keizer en Kasper van Alphen van Universiteit Leiden uitgeroepen tot de winnaars van de filmwedstrijd Student en Stad! Zij ontvingen uit handen van wethouder Robert Strijk de hoofdprijs van 2000 euro nadat de jury zich gebogen had over de drie beste inzendingen.

Bekijk het winnende filmpje

Hop on Hop off

Vanaf begin juli doet de ‘Hop on Hop off’ bus Leiden aan! Maar liefst 14 keer per dag is het mogelijk op en af te hoppen bij het museum CORPUS ‘reis door de mens’ en Naturalis. De bus rijdt vanuit het Museumplein Amsterdam naar Leiden, waar het een stop maakt bij de twee musea, om vervolgens door te rijden naar Den Haag. Onderweg horen de vaak internationale gasten meer over Leiden via een audiotour, beschikbaar in meerdere talen. Bezoekers die uitstappen bij Naturalis kunnen lopend of later dit jaar met het T.rex treintje een bezoek aan de binnenstad brengen. Tijdens de eerste stop in Leiden werden bezoekers hartelijk verwelkomd door T.rex Trix!

Meer info


Voor in de agenda: Nacht van Kunst & Kennis

Zaterdag 17 september staat de Leidse nacht weer in het teken van Kunst & Kennis. Op verschillende locaties in de Leidse binnenstad kunnen bezoekers weer genieten van een verrassend programma. Van wetenschap en theater tot muziek en kunst. Meer dan 100 acts op het snijvlak van Kunst & Kennis. Leiden Marketing start vanaf half augustus de marketingcampagne die zal bestaan uit een outdoorcampagne, diverse advertenties in regionale titels, social media, guerrilla activiteit en stadsaankleding. De kaartverkoop is inmiddels gestart op de vernieuwde website: www.nachtvankunstenkennis.nl

Expat Centre Leidse regio een feit

De Leidse regio start met een nieuw regionaal Expat Centre waar buitenlandse kenniswerkers terecht kunnen met vragen, gemeentelijke inschrijving of doorverwijzing naar school en vereniging. Op dit moment telt de Leidse regio meer dan 10.000 internationale werknemers, studenten en zelfstandigen. Het Expat Centre is een initiatief van de samenwerkende gemeentes, kennisinstellingen en ondernemers binnen Economie071 en zal worden ondergebracht bij Leiden Marketing. Kent u een Expat in de regio Leiden? Wij ontvangen hem, haar of het hele gezin graag op het Expat Centre aan de Stationsweg 26 in Leiden. Meer informatie: www.expatcentreleiden.nl.

 Leiden congresdestinatie

‘The International Cannabinoid Research Society (ICRS)’ kiest Leiden als congresdestinatie voor haar 28e symposium dat gehouden wordt van 30 juni tot en met 4 juli 2018. Daartoe zette vrijdag 8 juli Prof. Celia Hillard, executive director van het ICRS, haar handtekening in de Stadsgehoorzaal Leiden. Zo’n 300 wetenschappers uit Europa en Noord-Amerika zullen hun onderzoekservaringen uitwisselen in de Stadsgehoorzaal.
Lees verder


Leiden in de Media

• Discover Benelux: “Leiden gives you the very best of Holland”, pagina nr. 64
Organisator EARMA: Leiden als internationale congresstad 
Leidsch Dagblad, 25 juni Groot Congres Leiden Marketing 
• Leidsch Dagblad, 29 juni Filmwedstrijd levert promofilm voor Leiden op 

Wij zoeken een content marketeer!

Word jij onze nieuwe collega? Wij zoeken een ervaren content marketeer die ons gaat helpen Leiden nog beter op de kaart te zetten. Ga voor de volledige omschrijving van de vacature naar de website. 
Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl