Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
 

Signatures Cultuurweken Leiden wederom publiekstrekker

Dit jaar hebben de Signatures Cultuurweken Leiden totaal 56.000 bezoekers getrokken. De tien evenementen die onder de paraplu van Signatures Cultuurweken Leiden vallen, vonden plaats van 13 t/m 29 mei op verschillende plekken binnen Leiden: een show case van het Leidse cultuuraanbod met de stad als podium.

Uit onderzoek blijkt dat 48,8% van de bezoekers bekend is met de Signatures Cultuurweken. Een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar. 65% van de bezoekers is vrouw en bijna iedereen, 99,2%, beveelt het evenement aan anderen aan. Gemiddeld genomen worden de evenementen beoordeeld met een 8,3. De bezoeker aan de binnenstad geeft zo'n € 28 uit, waardoor de economische spin off uitkomt op € 664.000. 

lees verder

Finale studentenfilmwedstrijd

Op woensdag 29 juni barst de grote finale van de filmwedstrijd Student en Stad los! Tijdens de finale in de Leidse Schouwburg wordt één van de finalefilmpjes door een vakkundige jury bekroond met de eerste prijs. Niet alleen gaan de winnaars naar huis met €2.000, het winnende filmpje wordt daarna gebruikt om de stad Leiden te branden als leukste studentenstad van Nederland.
Meld je aan voor deze feestelijke avond!

ANWB Water Special

Leiden heeft na Amsterdam het meeste water binnen haar poorten stromen. Onze grachten blijven een grote troef in het vermarkten van de stad. Onderdeel van deze marketing is de publicatie in de ANWB Waterspecial (oplage: 150.000). Dit magazine wordt als bijlage verspreid bij de Kampioen, maar is ook verkrijgbaar in de winkels.
Leiden, het mooist vanaf het water! Lees het nu in de waterspecial of via onderstaande link.
meer info

Cijfers leiden.nl

Het aantal bezoekers naar leiden.nl stijgt iedere maand. Met name in de maand mei zorgde de Signatures Cultuurweken campagne voor een explosie in het internetverkeer. Gemiddeld heeft de website ruim 48.000 bezoeken per maand, maar in mei waren dit er maar liefst 79.400 en was er 70% groei in het aantal unieke bezoekers. De Facebookcampagne heeft gezorgd voor meer dan 16.000 clicks naar de website. De online bannercampagne had 900.000 impressies en ruim 2.000 clicks naar de site.

Inspiratiedag Amerika in Leiden verrast grote groep eventmanagers

Om meer congressen en evenementen naar Leiden te halen, organiseert Leiden Convention Bureau ieder jaar een dag voor organisatoren in deze branche. Een prima manier om kennis te maken met bijzondere Leidse locaties. De dag, die op 3 juni plaatsvond en een Amerikaans tintje kreeg, was een groot succes. Diverse prachtige plekken in de stad, geschikt voor meetings, events of congressen werden bezocht, allemaal maar met één doel, inspireren en informeren. Uit de reacties van alle deelnemers en ook dankzij de grote betrokkenheid van de partners, bleek maar weer dat Leiden een toplocatie met potentie is.
meer info

Social update

Volg jij Leiden Stad van Ontdekkingen en/of Leiden Marketing al? Op Facebook zijn de 15.000 likes inmiddels gepasseerd. Laatst was er zelfs een top post met een bereik van 226.000 personen! Ook Instagram wordt volop ingezet en heeft momenteel 2.065 volgers. Maar ook de Twitteraccounts van Stad van Ontdekkingen en Leiden Marketing groeien gestaag. De activiteiten van Leiden Marketing zijn ook te volgen via de LinkedIn-groep. Of kijk op het YouTube-kanaal waar de leukste filmpjes van de stad verzameld zijn.    

Welkom nieuwe partners!

Naast de organisaties die partner zijn gebleven van Leiden Marketing, hebben we dit jaar ook een aantal nieuwe mogen verwelkomen:
  • Bioscopen Leiden
  • Boutique Hotel de Oude Morsch
  • De Meelfabriek
  • Easyfiets
  • Het Stadsbrouwhuis
  • Leiden Leisure
  • Steenhof Suites
  • Tuin van de Smid

Ook partner worden bij Leiden Marketing of weten wat dit voor je organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op via info@leidenmarketing.nl. We maken graag een afspraak!

Nieuwe collega

Sinds deze week werkt Yildiz van Zijl (weer) bij Leiden Marketing. Twee jaar geleden liep Yildiz stage bij Leiden Marketing en ook daarna is zij betrokken gebleven bij de organisatie. Naast haar studie bleef zij o.a. onze Facebookpagina beheren. Nu ze is afgestudeerd, gaat zij zich binnen Leiden Marketing op fulltime basis bezighouden met marketing, events en social media. Welkom (terug), Yildiz!    

Leiden in de media

Een nieuwe update! 
Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl