Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
 

Honderd congresambassadeurs voor Leiden

Het geweldige aantal van 100 congresambassadeurs voor Leiden is een feit. Dit nieuws werd bekend gemaakt door burgemeester Henri Lenferink tijdens de jaarlijkse bijeenkomst voor congresambassadeurs op 5 april j.l. Deze vond plaats in de Marekerk, waar in aanwezigheid van andere Leidse prominenten uit de kennissector en het bedrijfsleven 14 nieuwe congresambassadeurs geïnstalleerd werden.
Het netwerk van congresambassadeurs, 10 maart 2014 opgericht op initiatief van Leiden Convention Bureau, is inmiddels erg succesvol in het werven van grote internationale congressen voor Leiden.

lees verder

Citybreak & Kustcampagne

Leiden is onderdeel van de 'Citybreak & Kust campagne' van het NBTC, een grootschalige 'business to consumer' campagne die het NBTC samen met een aantal steden op de Duitse markt in zet. Doel is dat Leiden 'top of mind' komt bij de Duitse consument en er gestuurd wordt op conversie. Via verschillende internationale marktpartners, zoals Expedia en Deutsche Bahn wordt de content ontsloten met waar mogelijk koppeling naar boekbaar aanbod.

Update VVV Leiden

Het is een drukte van belang in de VVV in deze periode. De Keukenhof, de vakantie en de zon die schijnt trekken veel bezoekers naar Leiden. Onder deze bezoekers zitten veel Fransen, Duitsers en Engelsen. Er wordt vaak gevraagd om een fietsroute naar de Keukenhof.
Volgende week wordt de zichtbaarheid van de VVV aan de buitenkant aangepakt middels een banier en bestickering. De VVV beschikt nu ook per thematafel over iPads, zodat bezoekers snel en makkelijk hun benodigde informatie kunnen opzoeken.

Signatures Cultuurweken Leiden

Op vrijdag 13 mei worden de Signatures Cultuurweken geopend met een gratis concert in de Hooglandse Kerk. Om 20 uur treedt het trio Oliver's Cinema op. 
De campagne is inmiddels gestart, welke bestaat uit diverse spreads in het Leidsch Dagblad, advertenties in Volkskrant magazine, AD magazine, NRC, LOS en Leids Nieuwsblad, een radio-, een online-, een Facebook- en een outdoorcampagne met mupi's, vlaggen en abricar. Binnenkort worden de programmaboekjes verspreid.
bekijk het volledige programma

Veel aandacht voor Leiden op IMEX

IMEX is één van de toonaangevende internationale vakbeurzen voor congressen, meetings en incentives. Het evenement trekt ieder jaar ruim 9.000 internationale meetingplanners naar Frankfurt. Leiden Convention Bureau nam dit jaar voor de tweede keer deel aan deze beurs in het Holland Meeting Point, samen met partners ECC Leiden en Stadspodia Leiden.
meer info

PR Belgische markt

Leiden Marketing richt zich naast de Duitse markt ook op de Belgische markt. De Belgische markt wordt in eerste instantie op PR gebied bewerkt. Dit jaar worden er twee persreizen georganiseerd, waarbij de eerste in juni zal plaatsvinden. Leiden Culinair zal hier centraal staan, want Belgen en eten gaan hand in hand. Omdat Leiden vrijwel onbekend is in Vlaanderen wordt het een persreis met media voor een breed publiek. Naast de twee persreizen wordt deze marktbewerking ondersteund met persberichten. 

'Selfie' tussen de tulpen

Sinds half april ligt er een 3D tekening op het Stationsplein. Hierin staat de tulp centraal, een symbool van Leiden, hoofdstad van de Bollenstreek, en tegelijkertijd een verwijzing naar de Keukenhof. In de tekening wordt met perspectief een optische illusie gecreëerd. Bij de juiste kijkhoek zie je een diepte effect, in de tulpenvelden, en een rechtopstaand realistisch object, de tulpen. Met de hashtag #LoveLeiden wordt opgeroepen de foto op social media te plaatsen.
meer info

Leiden in de media

Een nieuwe update! 
Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl