Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
 

RembrandtLAB geopend

RembrandtLAB is een vernieuwend onderzoek naar kleur. In opdracht van Museum Het Rembrandthuis, Museum De Lakenhal, Leiden Marketing en Cultuurfonds Leiden vertaalden ontwerpers Maarten Kolk & Guus Kusters de wereldberoemde kleurtechniek van Rembrandt naar de 21ste eeuw. Het resultaat: compleet nieuwe pigmentopbouw in keramiek, geïnspireerd op tijdloze iconen als de Nachtwacht, het Joodse bruidje en een zelfportret uit zijn vroege periode in Leiden. Tot en met 29 mei 2016 worden de resultaten getoond in Het Rembrandt Lokaal in Leiden.

meer info

Terugblik Leidsche Plein

De eerste partnerbijeenkomst van Leiden Marketing van dit jaar werd gehouden in Museum Volkenkunde. Tijdens de Newsroom kwamen de activiteiten van Leiden Marketing voorbij, met onder andere het jaarverslag 2015 en de Signatures Cultuurweken. De ziel van Leiden, het RembrandtLAB en de Meelfabriek waren de onderwerpen van de partnerpitches. Keynote speaker Martin Boisen praatte ons bij over de do's en don'ts en het effect van citymarketing. De stellingen stonden in het teken van de Visie 2025 wat goede input opleverde.
lees verder

Signatures Cultuurweken Leiden

Van 13 t/m 29 mei 2016 vinden de Signatures Cultuurweken Leiden plaats. Twee weken en drie weekenden lang staat Leiden in het teken van cultuur en dient de stad als podium voor tien evenementen. Van Schemerstad en Openluchthotel tot de Leidse Hofjesconcerten en Beelden in Leiden; het rijke culturele aanbod van de stad staat garant voor een breed programma en een cross-over tussen verschillende culturele disciplines. 
De marketingcampagne wordt i.s.m de partners vanaf april uitgerold en bestaat uit een print-, online-, radio- en outdoorcampagne.
meer info

Filmwedstrijd Student en Stad

Leidse studenten kunnen meedoen aan de filmwedstrijd Student en Stad. De wedstrijd is een initiatief dat voortkomt uit het convenant StudentenStad, een samenwerking tussen de Gemeente Leiden, Leiden Marketing en de Plaatselijke Kamer van Vereniging (PKvV). Leidse studenten kunnen € 2.000 winnen door een film te maken over Leiden als studentenstad.

Samenwerking met NBTC op Duitse markt




Afgelopen donderdag vond het eerste Leidse College plaats in de Hortus botanicus. Hier gaf General Manager Anouk Susan NBTC Duitsland een inkijkje in de Duitse markt. Anouk nam de aanwezige hoteliers en musea mee in het vakantiegedrag van de Duitser. Hoe boekt de Duitser, hoe lang blijven ze in Nederland, waar zit die cultuurliefhebber, wat besteedt een Duitser? Aansluitend gaf Max Schreuder van het NBTC een presentatie over de ‘Citybreak & Kust campagne’, een grootschalige ‘business to consumer’ campagne die het NBTC samen met een aantal steden in april op de Duitse markt in zet. Leiden is onderdeel van deze campagne waarbij enerzijds de stad Leiden ‘top of mind’ moet komen bij de Duitse consument en anderzijds gestuurd wordt op conversie. Vind hier de volledige presentatie van Anouk Susan.

Tabletop Noordwijk

Op dinsdag 1 maart nam Leiden Marketing deel aan ‘De Tafel van Leiden en Noordwijk’ welke werd georganiseerd door het vakblad Meetings. In het penthouse van CORPUS Congress Centre kwamen partijen uit Leiden en Noordwijk samen om te praten over het promoten van meetings in Leiden en Noordwijk. Alle tafelgenoten waren het erover eens: er valt veel winst te behalen in het leggen van combinaties tussen beide steden. Door te profiteren van elkaars kwaliteiten kan de regio een interessant totaalpakket bieden. De combinatie strand en cultuur in de nabijheid van Schiphol maakt de regio uniek. Samen bieden de steden het beste van Nederland.

Terug blik op 2015

Kijk met ons terug op 2015 via dit filmische jaarverslag! In drie minuten licht Leiden Marketing haar citymarketingactiviteiten toe en neemt ze de kijker mee in onder meer haar samenwerkingen van afgelopen jaar, ondernomen marketingactiviteiten, behaalde successen, groeilijnen en gegenereerd bereik. Bekijk het jaarverslag.

Leiden in de media

Een nieuwe update! 
Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl