Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Terugblik Leidsche Plein
10 maart
De eerste partnerbijeenkomst van Leiden Marketing van dit jaar werd gehouden in een volle Gebrandtzaal in het voormalig ziekenhuis van Museum Volkenkunde.

Partnerpitches
Martijn Bulthuis van Leiden Marketing heette iedereen een warm welkom op deze eerste editie van het Leidsche Plein. Via de live stream van Periscope kon online worden meegekeken en via Twitter werd menig volger geïnformeerd over de laatste nieuwtjes.

Nienke Bloemers, hoofd Marketing & Sales en aanwezig namens Volkenkunde, Tropen- en Afrika Museum, vertelde over de rijke historie van het gebouw en attendeerde de aanwezigen op de mogelijkheden voor vergaderingen, congressen, feesten of presentaties.

Lucien Geelhoed had weer 20 x 20 seconden voor de highlights van de komende jaren in de Leiden Fast Forward.

Robert van Oirschot praatte ons bij over De ziel van Leiden. Het project, ingebracht bij Stadslab, is een stripboek voor en door Leidenaars. In het beeldverhaal wordt de De ziel van Leiden gezocht en gevonden.

Het Leidsche Plein stond weer bol van de actualiteiten! De vondst van een schilderij van Rembrandt uit het begin van zijn carrière in Leiden was een mooi bruggetje naar Michael Huijser, directeur van Museum Het Rembrandthuis. Hij vertelde over het RembrandtLAB, een initiatief van Museum De Lakenhal, Museum Het Rembrandthuis, Leiden Marketing en het Cultuurfonds. Het RembrandtLAB is een eerste initiatief om het verhaal van de jonge Rembrandt te vertellen en het verleden met het heden te verbinden. Op 24 maart was de opening van het RembrandtLAB in Het Rembrandt Lokaal in Leiden. Na 29 mei reist de tentoonstelling naar Museum Het Rembrandthuis in Amsterdam en vervolgens naar de Dutch Design Week in Eindhoven. 

Margot Simons nam ons mee in de herontwikkelingsplannen voor De Meelfabriek. Na 30 jaar aan voorbereidingen start de verkoop van de eerste lofts. Iedereen ontving, vers van de pers, het Meelfabriek magazine, waarin kunst, cultuur, ondernemen, wonen en recreëren aan bod komen; onderwerpen die ook terugkomen in De Meelfabriek.
 
Newsroom en Keynote Martin Boisen
In de Newsroom een update over de activiteitenvan Leiden Marketing, met onder meer het jaarverslag 2015, Signatures Cultuurweken (13 mei opening!), de resultaten van de Cultuurcampagne, het vernieuwde Partnerplan en regiomarketing. Verder een primeur: de trailer van de wedstrijd voor de studentenfilm, een gevolg van de samenwerking van het strategisch partnerschap met Gemeente Leiden, PKvV en Leiden Marketing. Tot slot het De Stijl-jaar. In 2017 is het 100 jaar geleden dat De Stijl door Van Doesburg in Leiden werd opgericht. Het is dé gelegenheid om ons land nationaal en internationaal te positioneren als het land waar De Stijl ooit is ontstaan, maar ook hoe dit nu nog terug te zien is in hedendaagse ontwerpen: Van Mondriaan tot Dutch Design. Op 10 maart is in Museum De Lakenhal met veel enthousiasme gebrainstormd met vele stadspartners om te komen tot een Leidse jaaragenda 2017 rondom De Stijl.

Keynote speaker Martin Boisen, verbonden aan de universiteit van Groningen en Utrecht, geboren in Denemarken, woonachtig in Utrecht, praatte ons bij over best practice Oslo, de do's & don'ts én het effect van City Marketing. Belangrijkste boodschap is dat elk marktsegment op zijn eigen schaalniveau bewerkt zou moeten worden, waarbij bepaalde citymarketingactiviteiten in een groter geheel passen. 
 
Mediapanel
Het laatste onderdeel stond in het teken van de stellingen rondom de Visie 2025. Met een expertpanel bestaande uit Prof. dr. Ton van Raan (bedenker van Leiden, Stad van Ontdekkingen), Ronald Gerritsen (Directeur clusterbeheer gemeente Leiden) en Marin Boisen (docent). Zaal en panel gingen met elkaar in gesprek en dit leverde goede input op. 
Lees verder voor de uitslag van de stellingen...
 
Allen dank voor de inspiratie!
De volgende editie is op donderdag 2 juni
 

 
Twitter Facebook LinkedIn
Leiden Marketing     071-5160990     info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

Wilt u de mailing doorsturen? klik
hier
Wilt u zich voor de nieuwsbrief aanmelden? klik hier
Wilt u zich voor de nieuwsbrief afmelden? klik hier

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl