Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update februari 2016

RembrandtLAB, een vernieuwend onderzoek naar kleuren

RembrandtLAB is een vernieuwend onderzoek naar kleur en kleurgebruik, waar het 17e eeuws kleurgebruik van Rembrandt vertaald wordt naar de 21e eeuw door hedendaagse designers. Het RembrandtLAB is een initiatief van Museum De Lakenhal, Museum Het Rembrandthuis, Leiden Marketing en Cultuurfonds die gezamenlijk opdracht gaven voor dit onderzoek aan ontwerpers Maarten Kolk & Guus Kusters. De resultaten van hun onderzoek – dat reeds startte in november 2015 – worden gepresenteerd op 24 maart in het nieuwe Rembrandt Lokaal in Leiden. Na twee maanden reist het RembrandtLAB naar Museum Het Rembrandthuis te Amsterdam en vervolgens naar de Dutch Design Week in Eindhoven.

meer info

Resultaten Cultuurcampagne

In het vierde kwartaal 2015 heeft Leiden Marketing in samenwerking met de Leidse musea een Cultuurcampagne ingezet. De campagne bestond uit 2 pagina's in de krant (AD, Volkskrant, Trouw, Parool -de Persgroep-, oplage van 3.936.152, 12.364.000 lezers), 460 radiospots op de radio (NPO 1, 2, 4), online banners bij alle titels van de Persgroep en Wegener (diverse regionale kranten), met Leiden Marketing en musea op de Uitmarkt (in 2015 500.000 bezoekers), in nieuwe museumfolders en via museumpassen. 
bekijk de resultaten

Signatures Cultuurweken Leiden

Van 13 t/m 29 mei 2016 vinden de Signatures Cultuurweken Leiden plaats. Twee weken en drie weekenden lang staat Leiden in het teken van cultuur en dient de stad als podium voor tien evenementen. Van Schemerstad en Openluchthotel tot de Leidse Hofjesconcerten en Beelden in Leiden; het rijke culturele aanbod van de stad staat garant voor een breed programma en een cross-over tussen verschillende culturele disciplines. 
De marketingcampagne wordt i.s.m de partners vanaf april uitgerold en bestaat uit een print-, online-, radio- en outdoorcampagne.
meer info

Partnerplan 2016

Het Partnerplan 2016 is gereed. Hierin vindt u campagnes en activiteiten die Leiden Marketing dit jaar initieert om Leiden op de kaart te zetten. Middels dit Partnerplan kunnen organisaties aanhaken bij de marketing van de stad. Wij vergroten ons bereik, u lift mee op de gezamenlijke inkoop en publiciteit en samen profiteren we op termijn van de grotere bekendheid van het merk Leiden bij onze doelgroepen: win-win dus!
meer info

Route van Ontdekkingen

Nu ook in een print uitgave verkrijgbaar, de Route van Ontdekkingen! De route licht 28 Leidse ontdekkingen uit. Het is een bijzondere inkijk in de bijdrage die Leiden heeft mogen leveren aan de wetenschap. De ontdekkingen zijn verdeeld over drie routes met de thema’s: Biologie & Life Science, Cultuur & Maatschappij en Natuurkunde & Sterrenkunde. In de bijhorende app Leiden Discoveries kan je je eigen wandelroute samenstellen. Zwerf door de stad en ontdek ter plekke de boeiende verhalen van Leiden. De brochure is verkrijgbaar in het VVV en kost 2,95 euro.
meer info

Inspiratiedag voor touroperators succesvol

Op donderdag 25 februari organiseerde Leiden Marketing een inspiratiedag voor touringcarbedrijven. De dag begon met een brainstormsessie in samenwerking met de gemeente. De brainstorm is de kick off van een onderzoek 'hoe de binnenstad toegankelijker en gastvrijer te maken voor touringscars'. In de middag maakten de touringcarbedrijven nader kennis met de stad, door een bezoek aan CORPUS 'reis door de mens' en een boottocht. De dag werd afgesloten met een speciale rondleiding en proeverij bij de Leidse bierbrouwerij Pronck.

Leidenstraat op Evenementcontact

Op donderdag 18 februari stond Leiden Marketing op de beurs Evenementcontact in de RAI Amsterdam. Samen met zeven Leidse locaties werd de zogenaamde Leidenstraat bemand en werden bezoekers overtuigd hun volgende zakelijke evenement in Leiden te organiseren. De deelnemende Leidse partijen waren: Stadspodia Leiden - Golden Tulip Leiden - IBIS Leiden Centre - ECC Leiden - CORPUS Congress Centre - Hangaar2 - Hampshire Hotel Fitland Leiden - Kasteel Oud Poelgeest.

Leiden in de media

Een nieuwe update! 

Praat mee over Chinees toerisme in Nederland

A.s donderdag 3 maart vindt in Café Scheltema het China Café plaats van 17.00 – 19.00 uur. Het onlangs opgerichte LeidenAsiaCentre gaat in kaart brengen en onderzoeken wat het Chinees toerisme voor Leiden kan betekenen. Dit doet zij in samenwerking met een aantal partners waaronder Leiden Marketing. Een van deze activiteiten is het China Café. Hier komen geïnteresseerden bij elkaar om informatie en kennis uit te wisselen over de aard, omvang en interesses van toeristen uit China. Gabriella Esselbrugge, boegbeeld van succesvol gastvrouwschap voor Chinese toeristen verzorgt een lezing. Aanmelden kan nog via info@leidenmarketing.nl.
meer info
Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl