Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update januari 2016
Samenwerking Rabobank

Rabobank Leiden-Katwijk heeft drie jaar bijgetekend als partner bij Leiden Marketing. Al sinds 2008 is de Rabobank een van de ‘founding partners’ en met deze toezegging verbindt zij zich opnieuw aan de gezamenlijke ontwikkeling van het merk Leiden.

Rabobank heeft zich al sinds de oprichting van Leiden Marketing in 2008 een betrokken partner getoond. Een betrokkenheid die inzet op de bevordering van samenwerking tussen partners in de stad en richting geeft aan de branding van het merk Leiden. In de samenwerking staan thema’s als ondernemen, innovatie, cultuur, wonen, studenten en expats centraal waarbij Leiden Marketing voor de Rabobank als een aanjager, coördinator of scharnier fungeert om gezamenlijke groei te realiseren.

Lees verder...
Nieuwe website en congresfilm voor
Leiden Convention Bureau

Leiden Convention Bureau heeft vorige week de nieuwe website en congresfilm gelanceerd. De site biedt duidelijke congresinformatie en heeft een moderne vormgeving, nieuw beeldmateriaal en eenvoudige zoekopties. De nieuwe congresfilm levert een grote bijdrage om organisaties te enthousiasmeren en biedt inspiratie voor diverse mogelijkheden in Leiden.

Bekijk de nieuwe website en film...
Perspresentatie Milaan 
Vorige week presenteerde Leiden Marketing zich samen met Keukenhof en Delft op een perspresentatie van het NBTC in Milaan. Bijna 50 journalisten hadden zich voor deze persbijeenkomst aangemeld. Door deelname aan deze workshop wil Leiden zich beter positioneren als hoofdstad van de Bollenstreek. Daarnaast presenteerde Leiden zich als een culturele stad met vele musea en natuurlijk geboortestad van Rembrandt. Naar aanleiding van de presentatie en de persinformatie zijn de eerste artikelen over Leiden al verschenen. De Italianen zijn gek op kunst, cultuur en tuinen! We hopen ze hier dan ook te mogen gaan verwelkomen.
Artikel Donne Cultura en Lenius...
Van Mondriaan tot Dutch Design
Onlangs heeft het NBTC het themajaar 2017 bekendgemaakt: 'Van Mondriaan tot Dutch Design, 100 years of shaping the world’. Natuurlijk mag Leiden, met Theo van Doesburg als grondlegger van de kunstgroep De Stijl, niet ontbreken binnen deze samenwerking. Samen met Museum De Lakenhal zijn wij druk met de voorbereidingen rondom dit themajaar. Daarover binnenkort meer!

Foto: Arnold van West
Fotobijschrift: alle samenwerkingspartners van de projectgroep 'Van Mondriaan tot Dutch Design' bij de bekendmaking van het NBTC themajaar 2017.
Meer informatie...
Leiden in de media 
Leiden staat de afgelopen tijd volop in de media. Ook bloggers weten de stad te vinden! Een greep uit onlangs verschenen publicaties:
Pilgrimjaar 2020
Op dit moment is Michael Roumen (voorheen Cultuurmakelaar) aan het onderzoeken of er voldoende draagvlak is in Leiden om in 2020 mee te gaan in de organisatie van een Pilgrim 2020 jaar. Over precies 4 jaar, 7 maanden en 16 dagen is het zover. Leiden is in ieder geval al mooi vertegenwoordigd op de website van het project.  
Bekijk Leiden op de website Mayflower 400...
Dag van de Citymarketing 
Op 21 januari vond de Dag van de Citymarketing, het jaarlijks congres van Netwerk Citymarketing, plaats in Leiden. In de Stadsgehoorzaal kwamen ruim 200 citymarketeers, beleidsmedewerkers, adviseurs, studenten en belangstellenden bij elkaar om te netwerken en inspirerende presentaties bij te wonen. Magazine on the Spot maakte een flitsend magazine van deze dag. 
Bekijk het e-zine...
Leidse musea drukbezocht in 2015 
2015 was een goed jaar voor de Leidse musea. Ondanks de sluiting van het Rijksmuseum van Oudheden gedurende een aantal maanden, hebben de musea een recordaantal bezoekers weten te trekken van ruim 1,2 miljoen. Een aantal musea heeft opnieuw een bezoekersrecord te pakken. Naturalis dankt haar record vooral aan speciale activiteiten en evenementen. De tentoonstellingen over voedselinnovaties en Einstein & Friends bij Museum Museum Boerhaave trokken veel bezoekers. Ook de Hortus vestigde een bezoekersrecord in haar jubileumjaar met een stijging van maar liefst 20.000 bezoekers t.o.v. 2014. Voor Japanmuseum SieboldHuis was 2015 het drukste jaar ooit, met bijna 5.500 meer bezoekers.
Leiden goes social!
Leiden zet zwaar in op social media. De Facebookpagina Leiden, Stad van Ontdekkingen is in een jaar tijd gegroeid naar een community met meer dan 13.000 fans! Een mooie post over de kerstmarkt leverde zelfs een bereik op van ruim 104.000 personen. Afgelopen december is er hard gewerkt om het engagement via het Instagramaccount te vergroten en dat is gelukt. Het aantal volgers is gegroeid met 42% en de betrokkenheid is gestegen. Voor 2016 wordt Instagram verder uitgebouwd en ingezet. Leiden Marketing is ook op LinkedIn te vinden. Word ook lid van de groep en blijf zo op de hoogte van leuke nieuwtjes en activiteiten.

Terugblik 2015 en verwachting 2016
In 2015 bezochten bijna 15 miljoen internationale bezoekers ons land, aldus NBTC Holland Marketing. Dat is een stijging van 7% ten opzichte van 2014. De meeste bezoekers kwamen uit Duitsland; meer dan 4 miljoen Duitsers brachten een bezoek aan ons land, 10% meer dan in 2014. België staat op de tweede plek. China liet de grootste procentuele groei zien (+21%). Zo'n 300.000 Chinezen kwamen afgelopen jaar naar Nederland. Voor 2016 verwacht NBTC een bezoekersstijging van zo'n 3%. De groei uit de buurlanden en Amerika zal doorzetten, maar minder hard dan afgelopen jaar. Vanuit Azië wordt eveneens een lichte groei verwacht, zo groeit het toerisme uit China met zo'n 5%.  
Lees het artikel...
Leiden Marketing     071-5160990     info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

  
Stuur door | Aanmelden | Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl