Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update december 2015
Opening VVV brandstore

Op 10 december is op spectaculaire wijze de nieuwe VVV brandstore geopend door de T.rex, wethouder Robert Strijk en Martijn Bulthuis. Een VVV nieuwe stijl waarin het Leidse verhaal, met kennis en cultuur als centrale pijlers, op een moderne en mooie manier wordt uitgebeeld. Wanneer bezoekers de VVV Leiden betreden, zien en voelen ze Leiden met als eyecatcher een grote tijdlijn van Leiden, Stad van Ontdekkingen.

Lees verder...
Marketingplan 2016
Tijdens het Leidsche Plein is het Marketingplan 2016 gepresenteerd. In dit plan wordt voortgeborduurd op de lijn die is ingezet door het NBTC. Het NBTC positioneert Nederland als één grote stad, Holland City, en maakt verbindingen door middel van de zogenaamde metrolijnen. In het nieuwe Marketingplan is de regionale vertaling hiervan gemaakt en zijn er verschillende metrolijnen benoemd met elk hun eigen haltes. Deze haltes zijn verder uitgewerkt met elk hun eigen campagnes en activiteiten.
Bekijk de online bladerbare versie...
Nieuwe huisstijl en cityfilm 
Vanaf januari past Leiden Marketing overal de nieuwe huisstijl toe. Het afgelopen jaar is het al in verschillende campagnes gebruikt. Door deze nieuwe huisstijl is het stadslogo Leiden, Stad van Ontdekkingen beter leesbaar, is het voor partners makkelijker om te gebruiken in hun uitingen en sluit het aan op de look & feel van de VVV brandstore. Binnenkort zal de huisstijlhandleiding breed verspreid worden, zodat alle partners gebruik kunnen maken van het stadslogo en om de herkenbaarheid te vergroten.
Inmiddels draait de cityfilm zonder muziek al in de VVV brandstore. Een aantal partners heeft al aangegeven deze versie ook te willen gebruiken. Neem contact op met Leiden Marketing als je deze versie ook wenst te ontvangen!
Kwartiermaker Pilgrimjaar 2020 
Michaël Roumen gaat vanaf januari aan de slag als 'kwartiermaker' voor het Pilgrimjaar 2020. In dit jaar is het 400 jaar geleden dat de Pilgrim Fathers uit Leiden vertrokken om in Amerika een nieuwe staat op te richten. De voorbereidingen voor de herdenking zijn in Plymouth, Engeland en Plymouth, Amerika al in volle gang. Michaël Roumen gaat de haalbaarheid van het Pilgrimjaar in Leiden onderzoeken. Leiden is al aangesloten bij de projectgroep 'Mayflower 400' waarvoor afgelopen juli het Mayflower Compact ondertekend werd.
Terugblik Leidsche Plein XXL
Vorige week donderdag vond de XXL editie van het Leidsche Plein plaats. In een vol Luxor waren er diverse partner pitches, een interessante Leiden Fast Forward, een keynote van Adjiedj Bakas, een interactieve sessie met stellingen en bijbehorend mediapanel en als afsluiter een nieuwe editie van de quiz. Heb je het Leidsche Plein gemist of wil je de presentaties nog eens teruglezen?
Bekijk de terugblik...
Bloggers in Leiden
Vorige week organiseerde Leiden Marketing een middag speciaal voor bloggers die schrijven over lifestyle en reizen. Met een leuke fietstocht kwamen ze langs verschillende nieuwe, hippe hotspots in de stad. Na een Leidse inburgeringscursus waar de Leidse 'R' werd geoefend, bracht een boot hen naar de prachtig verlichte kerstmarkt en ijsbaan. Dit alles met als doel om in deze decembermaand nog wat extra promotie voor onze Stad van Ontdekkingen te genereren! De bloggers waren onder de indruk van de stad en gaven aan in het voorjaar graag terug te komen.
De eerste blog is al geplaatst...
E-learning module
Leiden heeft gastvrijheid hoog in het vaandel staan. Daarom is de e-learning module ontwikkeld. Een online training voor iedereen die in contact staat met de bezoekers van de stad. De training bestaat uit een serie testvragen en wordt afgesloten met een toets. Bij een voldoende, krijgt diegene een certificaat. De front office managers van de hotels is de eerste groep die deze training heeft gedaan. Zij zetten dit vervolgens uit onder hun medewerkers, zodat zij allemaal over voldoende kennis van de stad beschikken. 
Test ook jouw kennis over Leiden...
Mijn Stad Leiden
De eerste aflevering van het culturele reisprogramma Mijn Stad van RTL 4 stond geheel in het teken van Leiden. Samen met Michaël Roumen, Cultuurfonds Leiden, en Gerda Schukking, LEVEN! Magazine, ontdekten de kijkers wat Leiden onderscheidend maakt en wat voor verrassende verhalen de stad kent. Niet alleen de vele kunstenaars kwamen voorbij, maar ook de Signatures, Cultuurweken en de musea.
Bekijk de aflevering terug...
Herontwikkeling stationsgebied van start
De voorbereidende werkzaamheden zijn al een tijdje gaande, maar in 2016 gaat de transformatie van het Leidse stationsgebied echt beginnen. Op de oude plek van het Visitor Center komt 'De Lorentz'. De Lorentz is het eerste nieuwbouwproject in de totale herontwikkeling van het Leidse stationsgebied. Het multifunctionele gebouw van ruim 50.000 m2 is de eerste nieuwbouw van het Rijnsburgerblok aan de stadszijde van het station.  
Lees verder over het stationsgebied...
Fijne feestdagen & een voorspoedig 2016!
Leiden Marketing     071-5160990     info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

  
Stuur door | Aanmelden | Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl