Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Terugblik Leidsche Plein
10 december
De vierde partnerbijeenkomst dit jaar van Leiden Marketing werd gehouden in Luxor en gecombineerd met de opening van de nieuwe VVV brandstore door een speciale gast! Voor deze XXL editie was Luxor weer even de bioscoop van weleer waar
150 gasten konden genieten van een lekker vol programma.
 
Partnerpitches
Martijn Bulthuis, directeur van Leiden Marketing, gaf een inkijk in de huidige en nieuwe ontwikkelingen van Leiden Marketing. In de Leiden Fast Forward gepresenteerd door Lucien Geelhoed werden de highlights van de komende jaren aangestipt.

Anne Schulp, paleontoloog van Naturalis, de hele week al volop in het nieuws, vertelde enthousiast over de vondst van zeker 5 Triceratopsen en de T.rex. Veel moois te verwachten dus in Naturalis.

Hoe is het ontwerp van de nieuwe, intieme VVV brandstore tot stand gekomen? Daarover vertelde Markus Konings van Sandenburg. Elk thema heeft een eigen plek en een eigen gelaagdheid. De VVV brandstore draait om emotie en inspiratie! 

Alderik Oosthoek, Praeses van de Plaatselijke Kamer van Verenigingen (PKvV) en Max Grapperhaus, Collegii h.t. Praeses van L.S.V. Minerva, ondertekenden samen met wethouder Robert Strijk en Martijn Bulthuis het unieke Strategisch Partnerschap Student & Stad. Huidige studenten zijn op zoek naar uitdagingen. Reden voor studentenverenigingen om de handen ineen te slaan en zich meer in te zetten voor de stad. "Hier zijn honderden wethouders jaloers op," aldus Strijk. 
 
Newsroom en Keynote Adjiedj Bakas
In de Newsroom een update over de werkzaamheden van Leiden Marketing. Mincke Pijpers, senior Brand Marketeer, vertelde over de NRC-bijlage en de cultuurcampagne aan de hand van het nieuwe Marketingplan 2016, waarin Holland City is doorvertaald naar lokaal en regionaal niveau. Een plan dat is opgebouwd aan de hand van voor Leiden belangrijke 'metrolijnen'.

Het ambassadeursnetwerk werd toegelicht door Yvonne Kret, senior marketeer zakelijke evenementen en congressen. Inmiddels zijn er 17 congressen definitief naar Leiden gehaald en lopen er 32 congresaanvragen. 

Jessica Hilhorst van het Expat Centre Leiden praatte ons bij over de ontwikkelingen voor een volwaardig Expat Centre Leiden. Wendelien Tönjann, wethouder Oegstgeest sprak haar waardering uit, het belang wordt gedragen, niet onbelangrijk!

De keynote dit keer was Adjiedj Bakas, Neerland’s bekendste trendwatcher. Hij nam ons mee in de trends voor 2016 bij overheid, samenleving, business, toerisme en design. Met snelheid en creativiteit de stad een volgende fase inbrengen, was zijn advies.
 
Mediapanel, quiz en opening VVV
Samen met het mediapanel, bestaande uit Leendert Beekman (Unity TV), Chris de Waard (Sleutelstad) en Roald Laport (LOS Magazine), werd een aantal stellingen doorgenomen. Dankzij de stemkastjes en de catchbox een interactief onderdeel van het Leidsche Plein!

Ter afsluiting werd de Jantje-van-Leiden Quiz gepresenteerd door collega Marloes Wesselman, waarbij de gelukkige winnaars naar huis gingen met een Leidse Doosch; een uniek, eigentijds en verrassend (kerst)pakket. Een Doosch vol Leidse verhalen van ondernemers uit de Stad van Ontdekkingen.

Na de bijeenkomst werd de VVV geopend door Robert Strijk en een VIP! Deze VIP was maar liefst 4 meter lang en 2 meter hoog... een enorme T. rex kwam onverwachts op het publiek afstappen, gelukkig onder goede begeleiding. 
Lees verder voor de uitslag van de stellingen en quiz...
 
Allen dank voor een inspirerende editie!
Fijne feestdagen & een voorspoedig 2016!
 
  
 
Twitter Facebook LinkedIn
Leiden Marketing     071-5160990     info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

Wilt u de mailing doorsturen? klik
hier
Wilt u zich voor de nieuwsbrief aanmelden? klik hier
Wilt u zich voor de nieuwsbrief afmelden? klik hier

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl