Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update oktober 2015
Vernieuwde website Leiden.nl gelanceerd

Met één druk op de knop lanceerde het team van Leiden Marketing de vernieuwde website Leiden.nl. De lancering vond plaats op 10 september tijdens de partnerbijeenkomst Leidsche Plein. De vernieuwde website is de officiële en onmisbare gids voor een bezoek aan Leiden en bevat alle informatie die bezoekers van de stad nodig hebben.

Een grote verandering op Leiden.nl is de landingspagina. Wanneer de site wordt bezocht, kan er een keuze worden gemaakt voor de website van Gemeente Leiden of voor de toeristische informatie. Op deze manier kunnen bezoekers van de site gemakkelijk vinden wat zij zoeken. Ook voor de bewoners van Leiden is de website aantrekkelijk. In de overzichtelijke uitagenda krijgen zij namelijk een overzicht van de evenementen in hun stad. 

Bekijk de website...
Terugblik 3e editie Leidsche Plein

De succesvolle derde editie van partnerbijeenkomst Leidsche Plein vond plaats op 10 september in het Achmeagebouw. In dit gebouw met prachtig uitzicht, werd niet alleen de vernieuwde website Leiden.nl gelanceerd, maar ook een aantal inspirerende sprekers ontvangen, de Route van Ontdekkingen gepresenteerd en gereageerd op stellingen via onder meer het mediapanel. De ochtend werd afgesloten met een (ont)spannende quiz. Martijn Bulthuis van Leiden Marketing was gastheer en praatte alle aanwezigen bij over huidige en toekomstige ontwikkelingen. 

Cultuurcampagne 
Leiden Marketing is in samenwerking met de Leidse musea een grote mediacampagne gestart. Via de titels AD Magazine, Volkskrant Magazine, De Tijd (Trouw) en PS van de Week (Het Parool) worden er tussen nu en december in totaal 32 pagina’s aan de Stad van Ontdekkingen gewijd. Daarnaast loopt er gelijktijdig een online campagne en zijn er radiospots op NPO1, 2 en 4 te horen. Onderdeel van deze campagne waren ook de deelname aan de UIT markt in Amsterdam met ruim een half miljoen bezoekers en de ontwikkeling van de museumfolder. Al met al genoeg ingrediënten om Leiden op de kaart te zetten als levendige cultuurstad!
Nacht van Kunst & Kennis
Zaterdag 19 september bruiste het van de kunst en wetenschap in de binnenstad van Leiden. Tijdens deze derde editie van de Nacht van Kunst & Kennis werd een recordaantal van 5.500 bezoekers getrokken. Het grote bezoekersaantal werd mede dankzij een aantal grote namen op het festival gerealiseerd. Onder andere fotograaf Anton Corbijn, astronaut André Kuipers en artiesten als Kenny B. en Maaike Ouboter waren aanwezig. De bezoekers van de Nacht van Kunst & Kennis, konden genieten van lezingen, experimenten, muziek, theater en dans. 
Leiden is OPEN

Het nieuwe culturele festival OPEN is een groot succes! Het festival brengt cultuur en winkelen maandelijks bij elkaar op de laatste zondag van de maand. Op deze manier is er door de hele binnenstad van Leiden veel te beleven en worden veel bezoekers getrokken. Elke maand heeft OPEN een nieuw thema. Zondag 27 september stond Leiden OPEN voor avontuur met een mooi programma vol leuke activiteiten. Zo was er onder andere een Vossenjacht, een Kennisstraat en verschillende voorstellingen, maar waren net als bij de andere edities ook weer veel winkels te bezoeken. 25 oktober is Leiden OPEN voor de Toekomst. Iets om in de agenda te noteren dus!

Bekijk de website...
50PlusBeurs

Van dinsdag 15 t/m zaterdag 19 september stond Leiden Marketing op de 50PlusBeurs in de Jaarbeurs Utrecht. Leiden, Stad van Ontdekkingen, werd hier gepromoot bij een doelgroep die snel groeit: actieve ouderen. De 50Plusbeurs is het grootste evenement voor 50+'ers ter wereld. Met 96.881 bezoekers in totaal was de beurs dan ook een ideale plek om de naamsbekendheid van Leiden te vergroten. De bezoekers werden geïnformeerd over musea, hotels en al het moois dat Leiden te bieden heeft. Ook was er de mogelijkheid om een digitale ansichtkaart te maken uit Leiden.

 

Bekijk een digitale ansichtkaart...
Flux-congres

Ruim 200 cognitieve neurowetenschappers en psychologen troffen elkaar op het Flux-congres in de Stadsgehoorzaal. Op het congres werden neurocognitieve ontwikkelingen en bevindingen gedeeld. Deze gebeurtenis is een primeur; het is namelijk het eerste internationale congres dat is voortgekomen uit het ambassadeursnetwerk. Burgemeester Lenferink heette alle deelnemers welkom in Leiden tijdens de welkomstreceptie, waarna het congres van start ging.  

Meeting Magazine coverstory

Vorige week werd er uitgebreid aandacht besteed aan Leiden als congresdestinatie in het Meeting Magazine. In dit vakblad voor zakelijke bijeenkomsten en evenementen stond een coverstory over de stad en een aantal advertenties. In totaal waren dit maar liefst 16 pagina’s. Hierbij werd uitgelicht wat de kracht van Leiden als congresstad is en kwamen verschillende stadspartners aan bod.  Het Meeting Magazine heeft een gegarandeerde oplage van 5500 exemplaren en is ook terug te vinden op de website.

 

 Lees het artikel...
Volg Leiden op social media. Duizenden gingen u al voor!
Leiden Marketing     071-5160990     info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

  
Stuur door | Aanmelden | Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl