Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Terugblik Leidsche Plein
10 september
Het 3e Leidsche Plein in 2015 van Leiden Marketing vond plaats op 10 september, met prachtig uitzicht, in het Achmeagebouw. Mede dankzij ondersteuning van de Rabobank ontvingen we onze partners opnieuw op een inspirerende locatie. En we startten met een primeur! Er is een fabelachtige stadsfilm over Leiden gemaakt (door top crew en –materiaal), binnenkort voor iedereen beschikbaar!

Partnerpitches
Martijn Bulthuis van Leiden Marketing hoste de bijeenkomst en gaf een inkijk in de huidige en de nieuwe ontwikkelingen van Leiden Marketing. In het programma onder meer een inkijkje in de toekomst in de Leiden Fast Forward.

Een enthousiaste Dirk van Delft vertelde over de tentoonstelling Einstein & Friends in Museum Boerhaave met bijzondere voorwerpen, geniaal bier (bestel ein Steinie) en een Einstein fietstocht met Dirk zelf.

Alexander Mouret presenteerde de Route van Ontdekkingen, die is bedacht door professor Ton van Raan. De route is te downloaden via de app, in de stad zijn informatieborden (in twee talen) geplaatst, er komen flyers en in de VVV is een papieren route verkrijgbaar.

Met één druk op de knop lanceerde Leiden Marketing de vernieuwde website leiden.nl (bekijk het lanceringsfilmpje)! In de Newsroom verder aandacht voor de derde editie van de Nacht van Kunst & Kennis op 19 september met een geweldig programma, de zeer uitgebreide cultuurcampagne met 32 pagina's in verschillende kranten, een online campagne en radiospots. Verder de Uitmarkt waar Leiden zeer prominent aanwezig was en het tv-programma Mijn Stad - Leiden. Deze zal eind november worden uitgezonden en is daarna te zien in hotels.
 
Keynote  prof.dr. Gert-Jan Hospers en dr. Wouter Jan Verheul
'Van citymarketing naar citymaking'
De keynote van prof.dr. Gert-Jan Hospers en dr. Wouter Jan Verheul had als titel 'Van citymarketing naar citymaking'. Het ging over de keuzes die een stad maakt richting verschillende doelgroepen en de opdracht dit tevens zichtbaar en tastbaar te maken, 'de stad op ooghoogte'. Er is genoeg te bieden voor iedereen (veel steden zijn jaloers op Leiden). Verbind heden met verleden en gebruik linken en iconen (ook kleine en tijdelijke), en maak stads-DNA zichtbaar!  
Bekijk de presentatie...
 
Mediapanel en quiz
Diverse stellingen werden met het mediapanel doorgenomen, dat deze editie bestond uit Marijn Kramp (Leidsch Dagblad), Gerda Schukking (LEVEN! magazine) en Richard Post (LOS).
Ter afsluiting was er de Jantje-van-Leiden Quiz waarin mooie prijzen te winnen waren.
Lees verder voor de uitslag van de stellingen...
 
Allen dank voor een fantastisch interactieve editie!
De volgende editie is op 26 november.
 
 
 
Twitter Facebook LinkedIn
Leiden Marketing     071-5160990     info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

Wilt u de mailing doorsturen? klik
hier
Wilt u zich voor de nieuwsbrief aanmelden? klik hier
Wilt u zich voor de nieuwsbrief afmelden? klik hier

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl