Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update juli 2015
Meer bezoekers voor
Signatures Cultuurweken

Van 22 mei tot en met 7 juni was Leiden het decor van de Signatures Cultuurweken. Negen evenementen boden een show case van het Leidse cultuuraanbod. Dit jaar trok Signatures bijna 66.000 bezoekers, een stijging van 10% t.o.v. vorig jaar. De economische spin off voor Leiden komt op een kleine € 1 miljoen.

Leiden profileert zich met de Signatures Cultuurweken opnieuw als dé stad van cultuur. Met een uitgebreide landelijke en regionale print – en online campagne werden de negen topevenementen gepresenteerd. Dit jaar heeft Signatures meer bezoekers van buiten Leiden getrokken dan vorig jaar (+16%). Het totale evenement werd gemiddeld beoordeeld met een 8.

Lees verder...
Internationaal persontvangst
Leiden Marketing organiseerde in samenwerking met Museum De Lakenhal en hun nieuwe tentoonstelling Global Imaginations een internationale persreis. 14 journalisten uit Duitsland, Frankrijk, België, Zweden, Italië, Engeland en Amerika kwamen twee dagen naar Leiden om de stad te ontdekken. Met fantastisch weer en alleen maar positieve reacties heeft Leiden zich bij deze media op de kaart gezet. De internationale journalisten waren zeer onder de indruk van het Academiegebouw, de Hortus, het varen over de grachten, de Meelfabriek en Global Imaginations, de stadswandeling en de Lakenhal!
Lees verder...
Cultuurcampagne 
In samenwerking met de Leidse musea musea gaat Leiden Marketing tussen september en december van dit jaar een grote mediacampagne voeren. Leiden wordt hierin gepositioneerd als levendige cultuurstad, waar musea een prominente rol spelen. Er wordt een middelenmix ingezet van een printcampagne van totaal 32 pagina's in AD Magazine, Volkskrant Magazine, De Tijd (Trouw) en PS van de Week (Het Parool), een online campagne van vier maanden en radiospots op NPO Radio 1, 2 en 4. Dit wordt ondersteund met deelname aan de UITmarkt, de museumfolder en de museumpas.
Chinese handelsdelegatie naar Leiden
Op donderdag 9 juli verwelkomt Leiden een Chinese handelsdelegatie. De delegatie, bestaande uit 12 personen, komt uit de toeristische sector en bestaat uit onder meer 'government officials' van het Ministerie en afgevaardigden uit de Chinese reisindustrie. Leiden Marketing heeft in samenwerking met KIT Intercultural Professionals (deel van het Koninklijk Instituut voor de Tropen) een middagprogramma in Leiden samengesteld waarin wij deze delegatie laten kennismaken met onze stad.  Zo zullen Museum De Lakenhal, Naturalis en CORPUS 'reis door de mens' een presentatie geven, bezoeken we de Hortus en laten Leiden zien vanaf het water en te voet.
Leidsche Plein
Op 28 mei vond in de Hortus botanicus de tweede editie van het Leidsche Plein van 2015 plaats. Met opnieuw een geweldige opkomst, bracht het programma onder andere de spraakmakende Leiden FFWD, diverse partner pitches en een keynote van Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing. Het mediapanel en de bijbehorende stellingen zorgden voor een interactieve afsluiting. Het volgende Leidsche Plein is op 10 september.
Bekijk de terugblik, incl. de presentaties...
Meer buitenlandse toeristen deze zomer
Dit jaar zullen er zo'n 100.000 meer buitenlandse toeristen dan vorig voor hun zomervakantie naar Nederland komen, aldus NBTC Holland Marketing. Dat komt neer op totaal 3,2 miljoen buitenlandse bezoekers. De groei komt met name uit Duitsland en België. Een derde van alle buitenlandse verblijfstoeristen komt uit Duitsland en zo'n 15% uit België. De Nederlandse kust is populair, maar ook brengen internationale toeristen hun zomervakantie graag door in de steden en het 'groene Nederland'. Circa 4,5 miljoen Nederlanders blijven voor hun vakantie in eigen land. 
 Lees het artikel...
Leiden Marketing verhuist
Over drie weken verhuist Leiden Marketing naar Stationsweg 26. Een paar maanden later zal ook de VVV volgen. De verhuizing is nodig in verband met de ontwikkeling van het Rijnsburgerblok. Het nieuwe kantoor zal ook aan Stationsweg 26 worden gedeeld met Centrummanagement, Cultuurfonds en Ondernemend Leiden. Daarnaast komen er een aantal flexplekken die onder andere kunnen wordt ingevuld door Gemeente Leiden.
Volg Leiden op social media. Duizenden gingen u al voor!
Leiden Marketing     071-5160990     info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

  
Stuur door | Aanmelden | Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: rosalie@leidenmarketing.nl