Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Terugblik Leidsche Plein
30 juni 2016
De tweede partnerbijeenkomst van Leiden Marketing dit jaar werd gehouden in de Meelfabriek. Een geweldige locatie waar speciaal voor deze gelegenheid een hele etage sfeervol was ingericht.

Martijn Bulthuis van Leiden Marketing heette iedereen welkom en trapte het veelzijdige programma af met een editie in een iets andere opzet. Na een plenair programma, kon aan diverse thematafels gediscussieerd worden over verschillende onderwerpen of stellingen.
  
Keynotes
Gastspreker Anouk Susan, Country Manager Duitsland van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), praatte ons bij over de Duitse markt. De enorme kansen voor Leiden en Regio werden met heldere cijfers in beeld gebracht. Denk vanuit doelgroep & passie, gericht & relevant en blijf herhalen, herhalen, herhalen. Zie hier haar presentatie. 

Gabriella Esselbrugge van Hotel de Dames van de Jonge in Giethoorn, was net terug uit China en had een interessant betoog over hoe zij Giethoorn in China op de kaart heeft gezet. Hoe speel je binnen de gastvrijheidssector in op de Chinese bezoeker? Van noodle cookers op de kamer tot erwtensoep bij het ontbijt. Tip: de documentaire Ni Hoa Holland
 
Pitches

Kersverse wethouder Paul Dirkse nam ons mee naar de Leidse Ommelanden. Zie hier zijn filmpje. Aan de Recreatietafel lichtte Vincent Dobbe de aantrekkelijke belevingsroutes in het programma Leidse Ommelanden verder toe. Sabine Verschoor ging aan deze tafel dieper in op het prachtige Singelpark.

Wendelien Tönjann vertelde over de enorme ontwikkelingen die in het Expat Centre gaande zijn en maakte de nieuwe Expat Manager bekend die in augustus start, Corine van der Ceelen. Bekijk hier haar presentatie. Aan de Internationale tafel met Laura Platte was de wrap-up van de tafeldiscussie: Leiden hoe internationaler, hoe beter.

Maaike van Vliet van de PKvV – nog maar net bijgekomen van de geweldige finale van de studentenfilmwedstrijd de avond ervoor in een volle Leidsche Schouwburg – liet het winnende filmpje van Sjors Keijzer, Kasper Van Alphen en Thijs van Zwieten zien. Leiden gezien vanuit de Leidse student! Zie hier het winnende filmpje! De filmwedstrijd die voortvloeit uit het convenant StudentenStad, werd halverwege maart uitgeschreven onder alle Leidse studenten. 

Stephen van Es van Noordwijk Marketing nam ons mee in de destinatie Stad + Kust en praatte ons bij over de enorme kansen in deze regio. Aan de Regiotafel werd hier dieper op ingegaan. Bekijk hier zijn presentatie.

Jet van Haastrecht van de Gemeente Leiden presenteerde over CityHospitality en leidde ons door het handboek 'Gastvrije stad'. Het handboek geeft invulling aan de Visie CityHospitality die in 2015 tot stand is gekomen. Bekijk hier haar presentatie. Een gastvrije stad die wij met elkaar vormgeven. Jet van Haastrecht vertelde hier meer over aan de Gastvrijheidstafel.

Lucien Geelhoed, ging weer razendsnel in 20 x 20 seconden door de highlights van de komende jaren in de Leiden Fast Forward

 
Thematafels
Aan de StudentenStad-tafel vonden mooie discussies plaats met o.a. Coen Breedveld van Lugus en de PKvV. En aan de T.rex-tafel met Mels Hartman en Erwin Roodhart van Centrummanagement Leiden werd ieder bijgepraat over de activiteiten rondom de komst van T.rex Trix.

Hans Gennotte van Centrummanagement Leiden vertelde aan de Cultuur & Ontdek-tafel over de ontwikkelingen van de V&D pop-up store (grootste pop-up van Nederland). Als afsluiter van de ochtend onthulde Frank van Leeuwen het boek Canvas van Leiden. Bart in ’t Veld (schrijver samen met Ingrid Brons) overhandigde het eerste exemplaar aan een enthousiaste Meta Knol van Museum De Lakenhal. Canvas van Leiden beschrijft het leven en werk van Leidse schilders in de periode van de 15e tot begin 20e eeuw.
 

&Cultuur-kaart

Deze editie van het Leidsche Plein werd afgesloten met de lancering van de Cultuurkaart voor Leidse studenten. Om studenten meer bij de stad te betrekken ontwikkelden Leiden Marketing, de Gemeente Leiden en de gezamenlijke studentenverenigingen die zijn verenigd in de Plaatselijke Kamer van Verenigingen Leiden (PKVV) een kortingskaart voor leden van studentenverenigingen. De &Cultuur-kaart gaat studenten voordeel bieden bij tal van culturele instellingen in de stad, maar ook bij festivals en evenementen kan de kaart gebruikt gaan worden. Studenten kunnen zich inschrijven voor de kaart via www.encultuur.nl.

 
Bedankt voor de aanwezigheid.
We gaan weer vol inspiratie het groot Leidse werkveld in!
De volgende editie is op donderdag
8 september.  Tot dan!
 

 
Twitter Facebook LinkedIn
Leiden Marketing     071-5160990     info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

Wilt u de mailing doorsturen? klik
hier
Wilt u zich voor de nieuwsbrief aanmelden? klik hier
Wilt u zich voor de nieuwsbrief afmelden? klik hier

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: jessica@leidenmarketing.nl