Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update 

Leidsche Plein

De derde partnerbijeenkomst van Leiden Marketing dit jaar werd gehouden in het Centre for Human Drug Research (CHDR). Een geweldige locatie waar wij te gast waren. Het was wederom een energieke bijeenkomst van en voor de stadspartners die in grote getale aanwezig waren. Met vijf partnerpitches over het Pilgrimjaar, HUBspot, Futurelab, Cultuurfonds Leiden en Brave New World werd de basis gelegd voor boeiende discussies die na de pauze aan 7 thematafels plaatsvonden.

Fotowedstrijd

Eind juli werd het promofilmpje van de fotowedstrijd #LeidenWater via de Stad van Ontdekkingen kanalen gelanceerd. Hiermee werden ruim 70.000 personen bereikt en aangespoord om mee te doen. Via de mail en de ‘hashtag’ #LeidenWater werden er meer dan 100 foto’s ingezonden. Uiteindelijk heeft een jury de top 3 samengesteld en koos het publiek de winnaar. Hij of zij wint een privé vaartocht voor 20 personen! 

T. rex in Town

Het kan haast niemand ontgaan zijn, T. rex is in Town! Na een geweldige intocht in Leiden op vrijdag 26 augustus, is afgelopen zaterdag de tentoonstelling T. rex in Town opengegaan. Met succes, het weekend was volledig uitverkocht. Dit is mede het resultaat van de nauwe samenwerking tussen de diverse partijen. Zo bezocht T. rex meerdere steden in het land, werd de stad aangekleed met T. rex poten en banieren en werd T. rex een hype in de media! Leiden staat zowel nationaal als internationaal weer op de kaart!

Cultuurcampagne

Deze maand is onze cultuurcampagne in samenwerking met zes Leidse musea gestart! De campagne bestaat uit een 20 seconden lange TV commercial waarin de Leidse T. rex Tix de stad en musea ontdekt. Elk museum heeft een eigen ‘tag-on’ van 10 seconden. Totaal worden er in de periode september/oktober ruim 1.200 spots uitgezonden! De commercials zijn te zien vanaf vandaag op o.a National Geographic, Discovery Channel, Fox en Eurosport. Daarnaast wordt een grootschalige online campagne gestart op onder meer nu.nl. Kijk je met ons mee?
Zie hier de commercial

Uitmarkt

Op zaterdag 27 en zondag 28 augustus stond Leiden Marketing met zes Leidse musea op de Uitmarkt in Amsterdam. Op het Museumplein presenteerden de musea zichzelf en hun aankomende tentoonstellingen. Door op te trekken in een gezamenlijke stand, werd de zichtbaarheid van Leiden als cultuurstad vergroot. Tijdens de Uitmarkt werd bovendien de nieuwe T. rex commercial gelanceerd.

Nacht van Kunst & Kennis

Aanstaande zaterdag is het zover, dan vindt de 4e editie plaats van de Nacht van Kunst & Kennis! De binnenstad van Leiden staat bol van de acts op het snijvlak tussen kunst & kennis. Via social media, een grootschalige outdoorcampagne zowel locaal, regionaal als randstedelijk, advertorials in o.a. magazine Leven, LOS en het Leidsch Dagblad, flyers bij het Leids Nieuwsblad en radiospots op Sleutelstad is de Nacht onder de aandacht gebracht. Kaarten zijn nog online verkrijgbaar via www.nachtvankunstenkennis.nl!

&cultuurkaart

De &cultuurkaart is vanaf vandaag te gebruiken! Alle gepersonaliseerde kaarten zijn uitgegeven en worden door de studentenverenigingen zelf verspreid. Studenten aangesloten bij een studentenvereniging kunnen hun eerste korting (35% op het entreekaartje) reeds verzilveren bij de Nacht van Kunst & Kennis a.s. zaterdag!
meer info

NRC Kennisbijlage

Afgelopen zaterdag verscheen onze prachtige kennisbijlage bij het NRC! Deze bijlage is in samenwerking met de Universiteit Leiden, Hogeschool Leiden, Gemeente Leiden en het Leiden BioSciencePark tot stand gekomen. De papieren versie gemist? Lees dan hier de digitale variant mee. Veel leesplezier!

Goesting om Leiden te bezoeken?

Eind augustus bezochten 5 mooie Belgische titels/media het prachtige Leiden! Dank aan alle partners die het programma mede hebben mogelijk gemaakt, van hotel tot restaurant, van fietsexcursie tot proeverij. Samen laten we het beste van Leiden zien! Stay tuned, want natuurlijk delen we de artikelen graag met al onze partners. De Vlamingen waren bijzonder gecharmeerd van onze stad. Wij kijken uit naar het bezoek van onze zuiderburen.

Equadiff naar Leiden in 2019

In de zomer van 2019 bezoekt een groep van 700 wiskundigen vanuit heel Europa Leiden. Zij komen gedurende 5 dagen bijeen in het kader van Equadiff 2019. Het bijzondere congres, waarvoor congresambassadeur Arjen Doelman zich heeft ingezet, zal plaatsvinden in de Hooglandse Kerk en in het Kamerlingh Onnes Gebouw van de Universiteit. Equadiff behandelt wiskundige en numerieke aspecten van differentiaalvergelijkingen, zowel fundamenteel als toegepast. 
meer info

ARPH in 2017

Het ARPH Congres, de 6e jaarlijkse conferentie van de Association for Researchers in Psychology and Health, vindt 2 en 3 februari 2017 plaats in Museum Volkenkunde in Leiden. Andrea Evers, bestuurslid van de ARPH en hoogleraar Gezondheidspsychologie aan de Universiteit Leiden, heeft zich als congresambassadeur ingezet om het congres in Leiden, museum volkenkunde plaats te laten vinden. Doel van de vereniging is om academisch onderzoek en toepassing van psychologische benaderingen in zowel België als Nederland te stimuleren en coördineren op het gebied van gezondheid en ziekte.

Leiden verrast

Maarliefst 12 partners van Leiden Convention Bureau deden mee aan de insteekbijlage die deze maand meegeseald wordt in het tijdschrift Meeting Magazine. Een mooi bewaarboekje waarin onze partners vertellen wat er zo bijzonder is aan hun locatie of hun werkwijze. Daarmee laten ze zien dat Leiden, stad van ontdekkingen, een geweldige plek is voor zakelijke evenementen. Een stad waar persoonlijke aandacht, meedenken en verrassen centraal staat.
Zie hier de bijlage

Leiden.nl nu ook in het Duits

Leiden wordt steeds populairder bij onze Duitse buren. De nummer één herkomstmarkt m.b.t. inkomend toerisme, bezoekt graag de kust, maar nu komen ook de kleinere Nederlandse steden steeds meer in trek. Leiden heeft dit jaar i.s.m het NBTC op zowel marketing als pr vlak veel geïnvesteerd in de Duitse markt. Dat lijkt vruchten af te gaan werpen, het Duits is steeds vaker te horen in de stad en ook het VVV merkt een toenemend aantal Duitse bezoekers. Inmiddels is Leiden.nl ook in het Duits vertaald, zodat deze doelgroep nog beter bediend wordt. Laat de Duitsers maar komen, wir schaffen das! 
Website in het Duits

Leiden in de Media

Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: janalbert.dop@xs4all.nl