Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update juli 2016

Een kijkje 'behind the scenes'

In de maand juli maakte Leiden Marketing opnames voor een TV commercial die gebruikt gaat worden in de cultuurcampagne. De commercial is onderdeel van deze campagne, een samenwerking met zes musea: Rijksmuseum van Oudheden, Hortus botanicus, Japanmuseum SieboldHuis, Museum Volkenkunde, Naturalis en CORPUS ‘reis door de mens’. De cultuurcampagne staat dit jaar in het teken van het themajaar T.rex die als nieuwe inwoner Leiden en de Leidse musea ontdekt. Nieuwsgierig? Bekijk hier alvast de ‘making off’!

T. rex in Town

Vrijdag 26 augustus is het zo ver. Dan mag Leiden eindelijk haar nieuwe inwoner verwelkomen: Trix. De 66 miljoen jaar oude dino wordt feestelijk ingehaald vanuit Schiphol en komt vrijdagochtend omstreeks 11.00 uur aan op de Beestenmarkt. Vanaf 10.30 -11.30 uur organiseert Centrum Management Leiden i.s.m. Naturalis een welkomstceremonie met paleontoloog Anne Schulp en Freek Vonk. Wethouder Robert Strijk zal Trix persoonlijk welkom heten in onze mooie stad. Het evenement is vrij toegankelijk.

Lees verder

50 plusbeurs

Ook dit jaar neemt Leiden Marketing deel aan de 50plusbeurs. De beurs vindt plaats in de Jaarbeurs Utrecht, van dinsdag 20 t/m zaterdag 24 september. Leiden, Stad van Ontdekkingen, wordt daar gepromoot bij een doelgroep die snel groeit: actieve 50plussers. Met bijna 100.000 bezoekers is de beurs een ideale plek om de naamsbekendheid van Leiden te vergroten. De bezoekers worden geïnformeerd over musea, hotels en al het moois dat Leiden te bieden heeft.


Uitmarkt 

Op zaterdag 27 en zondag 28 augustus staat Leiden Marketing met zes Leidse musea op de Uitmarkt in Amsterdam. Op het Museumplein presenteren de musea zichzelf en hun aankomende tentoonstellingen. Door op te trekken in een gezamenlijke stand, wordt de zichtbaarheid van Leiden als cultuurstad vergroot. Tijdens de Uitmarkt wordt bovendien de nieuwe T. rex commercial gelanceerd. 
De deelnemende musea zijn:
-          CORPUS ‘reis door de mens’
-          Japanmuseum SieboldHuis
-          Hortus botanicus Leiden
-          Naturalis
-          Museum De Lakenhal
-          Rijksmuseum van Oudheden

Bezoek tour operators Maleisië

Op donderdag 11 augustus bezochten twee touroperators uit Maleisië onze mooie stad. Vorig jaar werd door o.a. NBTC Holland Marketing de wedstrijd “The Best Holland Itinerary 2016” uitgezet. De deelnemende touroperators mochten een reis door Nederland bedenken en de winnaar mocht 2 mensen naar Nederland sturen om de (door hun bedachte) reis te beleven.Leiden zat in het programma van de winnaar Golden Tour Deluxe Maleisië. Ze bezochten o.a de Pieterskerk en Hortus botanicus en maakten een rondvaart met Bootjes & Broodjes. Zichtbaar onder de indruk van de stad en de bezochte locaties nemen ze deze Leidse bagage mee in hun toekomstige Nederland programma’s.  

Nieuwe manager Leiden Expat Centre

Met ingang van 16 augustus is Corine Van der Ceelen de nieuwe manager van het Expat Centre Leiden. Geen onbekend terrein voor haar. Ze was de afgelopen zeven jaar zelf expat in Maleisië en India. Van der Ceelen: ‘Met mijn HRM achtergrond heb ik in het buitenland gewerkt voor Nederlandse en internationaal werkende bedrijven. Hierdoor weet ik wat ik hier in Leiden op mijn pad kan verwachten. Ik heb enorm veel zin om daaraan te beginnen en mijn ervaring in te zetten voor de Leidse regio’.

Leiden in de media

Leidsch Dagblad: T. rex op het terras

Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: roos@leidenmarketing.nl