Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.

Update februari 2021

 

Leiden is Lekker Bezig!

De jongerencampagne Lekker Bezig Leiden is nog in volle gang. In fase 2 worden jongeren geactiveerd om zelf te laten zien hoe lekker zij bezig zijn. Zo organiseert studentenkoor S.M.G. ‘Sempre Crescendo’ de wekelijkse wandelactie ‘een blauwtje lopen waar leden gekoppeld worden aan een ander lid om op gepaste afstand een rondje te lopen. Volg @lekkerbezigleiden op Instagram en gebruik de #lekkerbezigLeiden!

© Facebook SMG 'Sempre Crescendo'

Livestream Leiden2022

Donderdag 4 februari presenteerde Leiden2022 de plannen en de 365-dagen-programmering voor volgend jaar. Livestream gemist? Geen probleem, kijk het hier terug! Houd de socials van Leiden2022 in de gaten voor updates.

Cultuurcampagne Leiden

De succesvolle cultuurcampagne gaat ook dit jaar van start! Samen met acht musea, de hotels van Leiden en DPG Media is Leiden te zien in titels als Margriet en Donald Duck, VT wonen en Flair! Elk museum en arrangement wordt gematched met de juiste titel, doelgroep en periode. Daarnaast resulteert de samenwerking in nogal wat free pubicity. Vijf pagina’s Leiden in de Margriet in mei en een VT wonen stedenspecial van 6 pagina’s dit najaar. Hoe tof is dat!?

Programmeren op De Leidse Burcht

Ook al wil iedereen liever echt bij elkaar komen, het programma op het online alternatief De Leidse Burcht krijgt steeds meer vorm. Veel partners in de stad weten het platform te vinden en zijn volop aan het programmeren. Van spotlights van Naturalis tot besloten studentenlustrums, kookworkshops en verkiezingsdebatten! Voor meer informatie en samenwerking info@deleidseburcht.nl.

48hrs of Leiden

Sam De Bruyn (Vlaams radio- en televisiepresentator) is n.a.v. een persreis naar Leiden vorig jaar genomineerd voor de Belgian Travel Blog Awards! Belgie’s grootste blogger event beloont jaarlijks de beste ínfluencers en bloggers voor de artikelen die verschenen zijn. Sam is genomineerd in de categorie 'Best Citytrip Story'. Zaterdag 6 maart worden de winnaars bekend gemaakt. Lees het artikel hier!

Welkom Maud

Begin februari is Maud Aarts begonnen als stagiair Citymarketing en daar zijn we blij mee! Maud heeft een zachte 'G', woont in Sassenheim en studeert Tourism Management aan de Hogeschool Inholland Haarlem. Tot juni ondersteunt Maud o.a. bij de campagne Lekker Bezig Leiden, nieuwsbrieven en websitebeheer. Welkom!

Welkom Mariska

Vorige week is Mariska de Jong begonnen als stagiaire Communicatie & PR. Mariska komt uit Katwijk en studeert ook Tourism Management op Inholland Haarlem. T/m juni ondersteunt Mariska bij diverse (online) marketingcampagnes, sociale media kanalen en Google Analytics. Welkom!

Proef de Streek!

Samen met Oegstgeest, Katwijk, Voorschoten, Wassenaar en Leiderdorp richt Leiden zich ook in 2021 op de regiobewoners met de campagne Streek van Verrassingen. Regiobewoners worden verleid om in de eigen omgeving te recreëren. Tegelijkertijd staan er activiteiten op stapel om de landelijke, Duitse en Vlaamse gast te verwelkomen. In april verschijnt het gratis h-a-h magazine Proef de Streek in een oplage van ruim 200.000! Geïnteresseerden kunnen contact opnemen via regiomarketing@leidenmarketing.nl.

Versterking!

Begin februari is ook Romy Zitman begonnen als stagiaire City- & Regiomarketing, fijn die extra hulp! Romy studeert Communicatie aan de Hogeschool Leiden. T/m juni ondersteunt Romy bij diverse marketingactiviteiten rondom Streek van Verrassingen en Katwijk. Welkom!

Internationals in cijfers

Met en ondanks Covid-19 is en blijft Leiden een internationale kennisstad. Dit is terug te zien in het aantal Leidenaren met een niet-Nederlandse nationaliteit (12%) en in de toename van de diverse groepen internationals: kenniswerkers, arbeidsmigranten, studenten en vluchtelingen. Gemeente Leiden verzamelde en bundelde in samenwerking met Expat Centre Leiden de cijfers in een monitor.

Nieuwe Pop up brochure!

Expat Centre Leiden heeft een nieuwe brochure! Deze pop-up brochure bevat belangrijke contactinformatie en websites in de regio Leiden. Van noodnummers tot zorgaanbieders, van ziekenhuizen en openbaar vervoer tot recreatieve informatie. Volledig Engelstalig en overzichtelijk. Handig voor nieuwkomers en internationals die al langer in de Leidse regio wonen. Bekijk de brochure hier!

Versterking!

T/m juni ondersteunt Claire Lahaye het Expat Centre Leiden. Claire studeert European Studies in Maastricht, en woont in Leiden. Claire houdt zich tijdens haar stage bezig met de maandelijkse nieuwsbrief en het verzamelen en schrijven van content voor de social media kanalen. Daarnaast doet ze onderzoek naar de behoeftes en wensen van expats en hoe het Expat Centre hierop kan inspelen. Welkom!

Leiden in de Media

Leiden Marketing 071 516 09 90 info@leidenmarketing.nl
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: