Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update februari 2018

Waterjaar 2018

2018 staat in het teken van Water! Wij inventariseren daarom alle initiatieven rondom het waterthema om zo tot een mooie jaarkalender te komen die we dan onder de aandacht van de consument kunnen brengen. De hoogtepunten staan, met SAIL Leiden en de Drijf Inn. Nieuw initiatief aanmelden dat niet op het programma mag ontbreken? Meld het bij Dorien Broekhof via info@leidenmarketing.nl.

Goesting in Leiden

Leiden doet het goed bij de Vlamingen! Sinds 2 jaar wordt deze markt bewerkt en met succes! Maarliefst 92% van de exposure komt van uitgestuurde persberichten, nieuwsbrieven en persreizen en vertegenwoordigt een mediawaarde van € 270.000 en een bereik van 4.345.481 ex. Hiermee is 83% van de Vlamingen 18+ bereikt. Zowel in de hotelbezetting als bij de VVV is een toename van het aantal Vlamingen te zien. 

Expat Centre Leiden verdubbelt inschrijvingen

Het gaat goed met het Expat Centre Leiden! Sinds de start timmert ECL met succes hard aan de weg. Het aantal inschrijvingen in januari is verdubbeld t.o.v. het jaar ervoor. Internationals weten het ECL steeds beter te vinden. Ook samenwerkingen met partners nemen een grote vlucht. Sinds dit jaar kunnen partners bij het ECL een partnerpakket afnemen, waarmee de zichtbaarheid onder internationals vergroot wordt. 
 lees verder

Leiden profiteert van EMA

Het European Medicines Agency (EMA) komt naar Amsterdam en daar is de Nederlandse hoofdstad, maar ook Leiden erg blij mee. Leiden is een echte kennisstad waar veel wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan. Voor het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) en de bedrijven op het Leiden Bio Science Park is de komst van het EMA dan ook erg interessant, want Leiden en regio heeft EMA medewerkers en hun gezinnen veel te bieden. Leiden Marketing zet de komende tijd daarom in op Leiden als optionele vestigingslocatie.
 lees verder

Leidse musea trekken 1,2 miljoen bezoekers 

Afgelopen jaar was voor de Leidse musea een topjaar. De musea telden maar liefst 1.199.151 bezoekers in 2017 t.o.v. 1.236.707 bezoekers in het jaar daarvoor. Een verschil van een kleine 37.500 bezoekers, maar gezien de sluiting van Rijksmuseum Boerhaave, Museum De Lakenhal en Naturalis, is er sprake van een recordaantal bezoekers. 
 lees verder

Mee in de &Cultuurkaart?

De &cultuurkaart biedt steeds meer interessante en vernieuwende kortingen aan studenten die lid zijn van een Leidse studentenvereniging. Hiermee krijgen zij kortingen voor culturele activiteiten, festivals, musea en meer. Een succesformule i.s.m de PKvV, de Gemeente Leiden en Leiden Marketing. Mee met een culturele korting? Neem contact op met info@leidenmarketing.nl.
 lees verder

Expertmeeting Jonge Rembrandt

Op 9 februari wordt tijdens een expertmeeting gediscussieerd over het verbinden van het merk De jonge Rembrandt aan Leiden en regio. De middag wordt georganiseerd i.s.m. de gemeente Leiden en de provincie Zuid-Holland in de aanloop naar het themajaar Rembrandt & De Gouden Eeuw in 2019. Het draagt bij aan de te kiezen richting van Leiden Marketing  de komende jaren. Benieuwd naar de uitkomst? Houd dan 9 februari Leiden Marketing in de gaten.
r

Stad + Kust campagne

In 2018 continueren Leiden, Katwijk, Noordwijk, Oegstgeest en Voorschoten-Wassenaar de samenwerking om regiobewoners en Duitse markt aan te zetten tot recreëren en verblijven in de regio. De tweede editie van het regiomagazine Stad + Kust wordt eind maart gelanceerd en onder 200.000 adressen h-a-h verspreid. In het voorjaar start een Zeit für Zweit campagne in Duitsland, gericht op stads- en kustarrangementen ‘met z’n twee’. Mee in de campagne? Mail info@leidenmarketing.nl.

Leiden in de media 

 lees verder

De volgende LM Update verschijnt begin maart 2018.
Leiden Marketing 071 516 09 90 info@leidenmarketing.nl
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: