Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update 

Citydressing De Stijl

Leiden kleurt sinds een maand rood, geel en blauw. We vieren 100 jaar De Stijl, de kunstvorm die zijn oorsprong vindt in Leiden. Ondernemers reageerden enthousiast op de oproep voor het kleuren van de winkel- en horecapanden in de stad. Een dertigtal panden kleuren mee en de ondernemers kunnen bezoekers en toeristen in de stad informeren over de De Stijl programmering de komende maanden aangezien zij allen voorzien zijn van de stadswandeling langs de highlights van het themajaar.

Outdoor media

De coördinatie van de B-zijdes van de Outdoor Mupi’s is sinds 1 juni overgegaan van de Gemeente Leiden naar Leiden Marketing. De goede samenwerking tussen de gemeente en Leiden Marketing heeft geleid tot de totstandkoming van een ‘Masterplan Citydressing’, waarbij diverse kanalen en communicatieposities onder regie van een brede redactieraad komen. Mupi-aanvragen verlopen dan voortaan via de citymarketingorganisatie Leiden Marketing. Tegelijkertijd is de wijze van aanvragen gewijzigd. Aanvragen kunnen voortaan via www.leiden.nl/citydressing worden gedaan via een digitaal formulier.
meer info

Internationale persreis NBTC

Op donderdag 1 juni ontvingen Museum De Lakenhal en Leiden Marketing 25 internationale journalisten via een georganiseerde persreis door het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen. Vanwege het themajaar Mondriaan tot Dutch Design en de viering van 100 jaar De Stijl bezocht de pers, met de focus kunst en reizen alsmede grote internationale kranten, de pers preview van Openlucht Museum De Lakenhal: 100 jaar ná De Stijl en Maison d’Artiste en ook de expositie van Beelden in Leiden in het Achmea gebouw. Vol inspiratie zaten zij aan de dinertafel met onder andere directeur Meta Knol van Museum De Lakenhal en de curatoren van de exposities. Deze persreis zal zorgen voor internationale perspublicaties in Europa en de Verenigde Staten.

Vlaamse persreis

Tegelijkertijd met de internationale persreis voor het themajaar ontving Leiden Marketing vier Belgische journalisten – van lifestyle tot cultuur – voor een driedaags bezoek. De nieuwe stadswandeling van Het Gilde “Historie van Vlamingen en Walen in Leiden” gaf de kick off van deze tour door de stad, waarbij ook de rondvaart, bezoeken aan musea alsmede Signature Festival en de 100 jaar De Stijl exposities niet werden overgeslagen.

Laatste loodjes ESOF bid

Deze week heeft het Leiden Convention Bureau i.s.m. belangrijke partners als de Universiteit Leiden en Gemeente Leiden, de laatste hand gelegd aan het bidbook voor ESOF2020. Leiden dingt (i.s.m Den Haag) samen met het Italiaanse Triëste mee in de finale strijd om dit prestigieuze congres (Euro Science Open Forum). De uiteindelijke winnaar mag zich een jaar lang ‘City of Science’ noemen. Eind juni mag een Leidse delegatie het bid in Straatsburg toelichten, de jury neemt half juli een beslissing.

1e BSN Leidse regio uitgegeven

De eerste BSN registratie vanuit de Leidse regio is een feit! Mohammad Golzar woont in Leiderdorp en werkt bij de TU Delft. Het Expat Centre Leiden ondersteunde hem met zijn inschrijving.

Ruim 15.000 bezoekers Signature Festival nieuwe stijl

Signature Festival nieuwe stijl heeft dit jaar ruim 15.000 bezoekers getrokken. De diverse culturele evenementen vonden plaats in het Pinksterweekend van 2 t/m 5 juni op verschillende plekken in de stad. Dit jaar veranderde zowel de naam als het concept rondom Signature Festival, voorheen bekend onder Signatures Cultuurweken. Korter, kwalitatiever en frequenter met een echt festivalgevoel: een show case van het Leidse cultuuraanbod met de stad als podium. Binnenkort volgt de aftermovie!

Cultuurcampagne met Sanoma van start

Vanaf volgende week is Leiden t/m december volop terug te vinden in de vrouwenbladen van uitgever Sanoma! Samen met de Leidse musea en hotels, is een nauwe samenwerking gestart. Zowel in print, online als via social media zijn er artikelen over Leiden als museumstad en voor een weekendje weg te lezen. Dit en volgend weekend bezoeken redacteuren onze mooie stad! Lees je mee in Libelle, Margriet, Nouveau, Kek Mama, Donald Duck en Flow?

Filmwedstrijd studenten 5 juli

Op 5 juli vindt de prijsuitreiking voor beste studentenfilm van 2017 plaats in Trianon Cinema. Gemeente Leiden heeft samen met de PKVV en Leiden Marketing de wedstrijd uitgezet onder Leidse studenten om hun stad op beeld vast te leggen. Een vakjury beoordeelt samen met een scholierenpanel de top vijf aan ingezonden films om een winnaar te bepalen, die met een geldprijs naar huis gaat. Naast deze filmwedstrijd is er uiteraard voor de Leidse studenten de &cultuurkaart met een aantrekkelijk cultureel aanbod en leuke kortingen! Wie ook cultureel aanbod voor studenten (met een leuke korting of giveaway) kan bieden stuurt een mail naar dorien@leidenmarketing.nl voor plaatsing op www.encultuur.nl en verzending aan 23 studentenverenigingen en ruim 3.000 studenten.

NRC Kennisbijlage

Zaterdag 9 september verschijnt er weer een 12 pagina grote kennisbijlage! Dat klinkt nog ver weg, maar alle voorbereidingen worden al getroffen en samen met de Universiteit Leiden, Gemeente Leiden, Hogeschool Leiden, Leiden Bio Science Park en Museum Boerhaave wordt al hard gewerkt aan de inhoud. To be continued!

Regiomarketing

Leiden, Katwijk en Noordwijk zijn een gezamenlijke campagne in Duitsland gestart vanuit de samenwerking Stad + Kust. In Nordrheinwestfalen en Niedersachen wordt de Duitser verleid om onze regio te bezoeken. Het voorjaar stond in het teken van de fietscampagne lekkerradeln.de en de ‘even tijd voor elkaar’ campagne Zeit zu Zweit. De eerste resultaten qua zichtbaarheid van Leiden on- en offline in Duitsland zijn zeer positief. De campagne wordt in het najaar uitgebreid met arrangementen voor de Duitse toerist. Daarnaast zijn ook Oegstgeest en Voorschoten-Wassenaar aangesloten bij de opstart van een nieuw h-a-h magazine, boordevol informatie over de regio, die in het najaar gelanceerd zal worden. Met de focus op regiobewoners worden regiobezoekers.

Leiden Marketing verwelkomt graag een aantal nieuwe partners:

Leiden in de media

Leiden was weer bijzonder populair in de media de afgelopen maand! Zie hier de belangrijkste artikelen:

Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: