Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update 

Jaarverslag

Eindelijk mogen wij jullie met trots ons jaarverslag 2016 presenteren! Dit keer in een online format, waarbij rechts vanuit de inhoudsopgave gekozen kan worden welke onderwerpen nader te bekijken. Maar gewoon scrollen of de pijltjes gebruiken kan natuurlijk ook. In het jaarverslag blikken we terug op alle activiteiten die we samen met onze partners hebben weten te realiseren. Lees je met ons mee?

Leiden steeds meer in Stijl!

Leiden kleurt vanaf deze week in de primaire kleuren van De Stijl. Na Stationsplein 107 is nu het centrum van de stad aan de beurt. De Stijl banieren wapperen op verschillende locaties en ook de eerste etalage is beplakt, die van de Stadsgehoorzaal aan de Breestraat. Dertig panden gaan mee in de rood, geel, blauwe aankleding de komende maanden. De marketingcampagne loopt, gisteren is de expositie ‘In het licht van De Stijl’ in de gallerie van het LUMC van start gegaan en vanaf volgende week opent Beelden in Leiden haar expositie op drie locaties. Museum De Lakenhal is aan het bouwen op het Pieterskerkplein en Het Gerecht. Deze openluchtexpositie opent op 2 juni. Leiden is deze zomer één groot stijvol openluchtmuseum! In de VVV zijn volgende week z-cards verkrijgbaar met een programma en route. Het volledige programma is te lezen op leiden.nl/destijl.

Signature Festival

Tijdens het Signature Festival - van 2 t/m 5 juni – staat Leiden volledig in het teken van kunst en cultuur. De stad is dan één groot podium. Signature Festival komt dit jaar met veel nieuw aanbod. Naast de bekende evenementen zoals Schemerstad, Leidse Olympus en de Hofjesconcerten zijn er nieuwe elementen toegevoegd zoals de Signature Talkshow en Piano Spelen. Eind volgende week is het programmaboekje af te halen bij de VVV. Ook de marketing rondom het Signature Festival draait op volle toeren. Van abricar tot online banners, van outdoor tot print. Het festival opent 2 juni in de Hooglandse kerk. Ga voor het programma naar leiden.nl/signaturefestival.

Cultuurcampagne

Begin juni start de cultuurcampagne i.s.m. de Leidse musea en hotels van Leiden! Samen met Hortus botanicus, CORPUS ‘Reis door de Mens’, Rijksmuseum van Oudheden, Museum De Lakenhal, Naturalis, Japanmuseum SieboldHuis en Museum Volkenkunde wordt een grote campagne ingezet met uitgevershuis Sanoma. De redacties van de titels Nouveau, Donald Duck, Margriet, Libelle, Flow, Kek Mama maar ook bloggers van portals als Me-to-we en YBLK gaan Leiden ontdekken en op de kaart zetten. De campagne roept naast algehele branding van Leiden ook op tot gerichte conversie (hotelverblijf en museumbezoek) vanuit de redacteuren van de Sanoma titels. Stay tuned!

Bezoekersinformatie Lammermarktgarage

Samen met de gemeente is recent een nieuwe informatievoorziening in de Lammermarktgarage geïntroduceerd. De informatiezuil op de parterre van de nieuwe garage voorziet bezoekers van nuttige informatie. Wat is er in Leiden te doen vandaag? Hoe vind ik mijn weg van de garage naar het museum dat ik wil bezoeken? Of waar kan ik terecht voor een leuke winkeldag of rondvaart over de Leidse wateren? De informatie is drietalig (NL, ENG, DUI). Waarschijnlijk is het vanaf eind 2017/begin 2018 voor partners van Leiden Marketing  mogelijk om advertentieruimte af te nemen.

Bloggerdag

Het is bijna zo ver: volgende week donderdag 18 mei organiseren wij een bloggerdag! Ruim 15 bloggers die schrijven over food, reizen, bijzondere plekjes en hotspots hebben zich aangemeld voor deze dag. Met het zonnetje aan, hopen wij hen te inspireren en zoveel mogelijk van Leiden te laten zien. Meerdere posts zullen gedurende de dag geplaatst worden. Volg het mee via #leidenblogt.

Leiden in de media

Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: