Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update 

Jaarverslag

Op dit moment wordt nog hard gewerkt aan de finetuning van het jaarverslag 2016. Hierin blikken wij terug op een jaar vol activiteiten en delen we met jullie waar mogelijk ook de effecten. Het jaarverslag zal in een aparte LM nieuwsbrief editie verstuurd worden.

Leiden viert De Stijl!

Begin mei start de campagne rondom het themajaar Mondriaan tot Dutch Design in Leiden! Met in 10 Nederlandse steden een outdoorcampagne, een stijlvolle NRC bijlage op 20 mei, een online bannercampagne, inzet van social media. Binnen twee weken transformeert Leiden in Stijl. Ondernemers kunnen via info@leidenmarketing.nl interesse tonen voor een etalage in stijl. Diverse panden en gebouwen in de binnenstad krijgen Stijl tintje. Met als kers op de taart het ontvangst van een grote internationale mediagroep op 1 juni voor de opening van het Openlucht Museum de Lakenhal! Blijf op de hoogte via leiden.nl/DeStijl.

Het nieuwe gezicht van Signature Festival

Van 2 tot en met 5 juni (Pinksterweekend) vindt het Signature Festival Leiden plaats. Een weekend lang genieten van Leidse cultuur met de stad als podium voor vele evenementen. Vanaf volgende week wordt het Signature Festival zichtbaar in de stad en regio, online, via social en veel meer. Kijk voor het programma op: leiden.nl/signaturefestival.

Leidsche Plein

Twee weken geleden vond de 2e partnerbijeenkomst van Leiden Marketing plaats bij CORPUS Congres Centre. In deze editie stond de regio centraal: Leiden, Stad van Ontdekkingen met een Streek van Verrassingen. Lucien Geelhoed nam ons mee de regio in, Robert Strijk verhaalde over liefdevolle loslating, er was een interactieve paneldiscussie, een update met de Leiden Marketing newsroom en Anouk Susan praatte ons bij over de regiocampagne van Leiden, Noordwijk en Katwijk in Duitsland. Ook Leidse Ommelanden en Nationaal Park Hollandse Duinen deelden hun regio ambities. De uitgebreide terugblik volgt spoedig!

Leiden en Den Haag samen in de race voor Euroscience Open Forum 2020

Leiden en Den Haag zijn op basis van hun pré-bid geselecteerd op de Euroscience shortlist als potentiële destinatie voor de grootste multidisciplinaire wetenschappelijke bijeenkomst van Europa: het ‘Euroscience Open Forum 2020’ (ESOF 2020). Samen met het Italiaanse Triëst in Italië zit Leiden in de race voor ESOF 2020 die plaatsvindt in juli van dat jaar. Naast de enorm grote economische spin-off voor Leiden en regio, ruim 6 miljoen euro, betekent dit vooral veel voor de internationale profilering van Leiden als kennisstad. De uiteindelijke winnaar mag zich een heel jaar lang ‘European City of Science’ noemen.

M&I Forum in stijl

Tijdens deze internationale vakbeurs komt vraag en aanbod uit de MICE industrie bij elkaar. Verspreid over vier dagen vinden er vijftig afspraken plaats met Europese meetingplanners, congresorganisatoren en intermediairs. Het sociale programma, de lunches en diners zijn daarnaast uitstekende mogelijkheden om te netwerken met de in totaal 200 hosted buyers. Leiden Convention Bureau nam samen met Congresservice Delft deel aan de Spring Edition in Parijs van 28 maart t/m 1 april. We kijken terug op een geslaagde eerste deelname met veel nieuwe contacten en leads!

Mijlpaal voor Expat Centre: 100 inschrijvingen!

De teller van Expat Centre Leiden (ECL) staat per eind maart op 104 uitgegeven burgerservicenummers. Een mijlpaal! Met name de inschrijvingen in augustus/september 2016 en januari 2017 lieten een piek zien. Vanaf 1 mei gaat het ECL naast Leidse expats ook internationals uit de regio inschrijven. De totalen zullen dan nog verder stijgen. Vanaf 1 mei kan er online een afspraak gemaakt worden via de volledig vernieuwde website van het ECL. Er hoeft dan niet meer gebeld te worden naar de gemeente Leiden voor het maken van een afspraak.

Product update!

De afgelopen weken zijn er diverse drukwerken vernieuwd. Zo is de Leidse Hofjes wandeling in een nieuw jasje gestoken (€ 3,50 bij de VVV), is er een voorjaarseditie 2017 van de museumfolder uit en is de nieuwe City Guide van de drukpers gerold. De museumfolder en City Guide worden in de stad en regio verspreid, om gratis mee te geven aan bezoekers.

Informatiezuil Lammermarktgarage

Leiden Marketing plaatst begin mei i.s.m. de Gemeente een informatiezuil in de centrale hal van de recent geopende parkeergarage. Hier kunnen bezoekers informatie opzoeken over hun bezoek aan de stad. Wat is er te doen vandaag of dit weekend? Welke tentoonstellingen zijn er bij de musea? De zuil wordt meertalig en voorziet ook internationale bezoekers van tips voor een dag- of meerdaags bezoek.

Welkom bij Leiden Marketing!

We doen alles wat we doen samen met onze partners en daar zijn we blij mee. Naast onze bestaande partners mogen we dit jaar ook een aantal nieuwe partijen verwelkomen:
- Trasj and Tea
- De Partij
- Happy Tosti
- St Pierre
- Escaperoom071
- Villa Beukenhof Oegstgeest
- LIFSE

Media bezoekt Leiden

Het voorjaar trekt altijd veel journalisten, ook dit jaar is er al een behoorlijk aantal persreizen uitgevoerd. Veel Duitse en Vlaamse media, maar we mochten ook een groepje Fransen verwelkomen afgelopen week. Van tuinen, bloemen tot campers, tot de tentoonstelling COOL JAPAN in Museum Volkenkunde: de media weet ons te vinden! Blijf op de hoogte van de gepubliceerde artikelen in de rubriek ‘Leiden in de media’!

Up with People

Up with People komt naar Leiden! Van 24 april tot 1 mei zullen 100 jongeren uit 20 verschillende landen meerdere projecten doen, waaronder een jeugdconferentie met de Universiteit Leiden, Hogeschool Leiden en Hope XXL. De jongeren verblijven bij gastgezinnen. Up with people is nog op zoek naar gastgezinnen voor 75 van deze jongeren. Interesse om te hosten? Stuur dan een mail naar info@upwithpeople.org.

Regiocampagne Stad+Kust

Leiden, Katwijk en Noordwijk zijn een gezamenlijke campagne in Duitsland gestart vanuit de samenwerking Stad + Kust. In Nordrheinwestfalen en Niedersachen wordt de Duitser verleid om onze regio te bezoeken. Het voorjaar staat in het teken van de fietscampagne lekkerradeln.de en de ‘even tijd voor elkaar’ campagne Zeit zu Zweit. Het weekend van 6 en 7 mei organiseert het NBTC een regionale fietsestafette. Daarnaast wordt media geactiveerd en marketing ingezet via radio, bannering en advertising. Alle bezoekers worden geleid naar www.kuesteundkultur.nl.

De eerste stappen voor het gratis huis-aan-huisblad dat in de regio verspreid gaat worden zijn ook gezet. Met dit h-a-h magazine, boordevol regionale informatie, worden ambassadeurs gecreëerd, want uiteindelijk zijn we allemaal regiobewoners! Klik hier voor de animatie!

Gebiedspromotie Leidse Ommelanden

Leiden Marketing heeft onlangs de visie voor de gebiedspromotie Leidse Ommelanden afgerond. Dit regionale project waarbij de nadruk ligt op het fietsproduct heeft een integrale visie en aanpak nodig waarin de routes en de bezoeklocaties ‘vermarkt’ worden richting de consument. Na het aanleveren van deze regionale visie heeft Leiden Marketing de vervolgopdracht gekregen om het plan van aanpak te gaan concretiseren.

Leiden in de media

Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: