Indien deze e-mail van Leiden Marketing niet goed zichtbaar is, klik dan hier voor de online versie.
Update 

Leiden opent stijlvol 'Mondriaan to Dutch Design' jaar

Op donderdag 26 januari werd – in het Achmeagebouw –voor de stad Leiden het officiële startsein gegeven voor de viering van het themajaar ‘Van Mondriaan to Dutch Design, 100 jaar De Stijl, 100 jaar innovatie’. De drukbezochte opening werd ingeluid met het Manifest van Van Doesburg, uitgevoerd door theatergezelschap De Veenfabriek. Wethouder Robert Strijk ging vervolgens samen met Meta Knol, directeur van Museum De Lakenhal en muzikant en componist Ton van der Meer van de Veenfabriek wat dieper in op de kunstbeweging ‘De Stijl’ en waarom deze 100 jaar na dato een viering in Leiden verdient. Leiden maakt 100 jaar na dato de balans op en organiseert vele exposities, voorstellingen, lezingen en bijeenkomsten. Zie leiden.nl/destijl.

Lees meer over het landelijke Mondriaan to Dutch Design jaar in de onlangs verschenen NRC bijlage.

Brandstory: 'Waarom Leiden geen toeval is'

Tijdens het Leidsche Plein op 26 januari onthulde regiostrateeg Lucien Geelhoed de Brand Story van Leiden Marketing: ‘Het Leids Continuüm’. Leiden is namelijk geen toeval, alles is circulair en niets staat op zichzelf. De Brand Story is een doorlopend, kloppend en integraal verhaal waar Leiden Marketing met haar partners op kan voortborduren. Op deze manier kan iedereen eenzelfde en een eenduidig verhaal vertellen en zelf uitleggen waarom Leiden geen toeval is. Download ‘Het Leids Continuüm’ hier.

Leidsche Plein in Rabobank

Op donderdag 26 januari vond het eerste Leidsche Plein van dit jaar plaats in het hoofdkantoor van Rabobank Leiden-Katwijk. Tijdens deze partnerbijeenkomst blikte Leiden Marketing terug op 2016, werd er stilgestaan bij het huidige Stijljaar en vooruitgekeken naar 2025! Lucien Geelhoed, strateeg Leiden Marketing, presenteerde de visie van Leiden Marketing en het daaruit voortvloeiende ‘Leids Continuüm’. Na een interactieve discussie met een expertpanel gaven Conrad van Tiggelen, directeur Marketing bij het Nederland Bureau van Toerisme (NBTC) en Meta Knol, directeur Museum De Lakenhal inhoud en context aan het Themajaar ‘Mondriaan to Dutch Design, 100 jaar De Stijl, 100 jaar innovatie’. Na de het Leidsche Plein werd de oversteek gemaakt naar het Achmea gebouw voor de feestelijke opening van het themajaar. Lees de terugblik van het Leidsche Plein hier.

Leiden genomineerd voor de Citymarketing Award!

A.s. dinsdag vindt de Dag van de Citymarketing plaats in Den Bosch. Hier ontmoet de sector elkaar, wordt kennis gedeeld, ervaring uitgewisseld en de jaarlijkse Citymarketing award uitgereikt. Een selectiecommissie van de Netwerk Citymarketing Award heeft 5 genomineerden gekozen die met hun inzending hebben aangetoond dat zij het afgelopen jaar een significante bijdrage aan de ontwikkeling van het vakgebied citymarketing hebben geleverd. De genomineerden zijn Den Bosch, Groningen, Ede, Den Haag en Leiden! Leiden is genomineerd met haar ‘T.rex ontdekt’ campagne en maakt kans op de jury – en publieksprijs! Meer informatie: http://www.netwerkcitymarketing.nl/netwerk-citymarketing-awards/#.WJ2aL_nhDIU

Leiden op de vakantiebeurs!

Van dinsdag 10 t/m zondag 15 januari stond Leiden Marketing samen met Katwijk en Noordwijk Marketing op de Vakantiebeurs in de Jaarbeurs Utrecht. Binnen het Holland Paviljoen werden consumenten verleid om Leiden en/of kust te bezoeken. Met 100.000 vooral Nederlandse bezoekers is de beurs een ideale locatie om Leiden meer ‘top of mind’ te krijgen voor een dagje uit of weekendje weg. De ludieke actie waarbij  T.rex Trix ‘los’ gelaten werd i.c.m. een prijsvraag, leverde honderden e-mailadressen op.

Leiden City Guide 2017

De 2017 uitgave van de Leiden City Guide wordt medio maart in een oplage van 50.000 exemplaren gratis verspreid in Leiden en regio. Deze tweetalige gids staat boordevol tips en informatie, voor de lekkerste restaurants, de belangrijkste bezienswaardigheden, leuke winkels en handige plattegrond. Interesse in opname? Neem dan contact op met dorien@leidenmarketing.nl.

Word ook ambassadeur van Leiden!

De Leiden Marketing e-learning is vernieuwd! De online training neemt je mee op reis door Leiden, Stad van Ontdekkingen, test je kennis met interactieve oefenvragen en sluit af met een eindtoets. Wie minimaal 60 punten haalt, ontvangt een echt kenniscertifivaat. De nieuwe 'Mondriaan to Dutch Design' basistraining staat nu ook live! Kom alles te weten over De Stijl, het ontstaan ervan in Leiden en hoe we dat dit jaar na 100 jaar vieren! Doe mee via www.elearningleiden.nl (aanmelden kan door je rechtsboven aan te melden).

Leiden in de Media

Leiden Marketing 071–5160990 info@leidenmarketing.nl www.leiden.nl

    
Stuur door |  Aanmelden |  Afmelden

U ontvangt deze nieuwsbrief op het volgende e-mailadres: